2 צפייה בגלריה
קנס של 150 אלף שקל הוטל על הרשת. חצי חינם
קנס של 150 אלף שקל הוטל על הרשת. חצי חינם
קנס של 150 אלף שקל הוטל על הרשת. חצי חינם
(צילום: אבי מועלם)
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז הודעה על הגעה להסדר טיעון עם ליהי סונק-קופרלי וחברת כל-בו חצי חינם. השתיים נאשמות במתן שוחד לח"כ דוד ביטן, במסגרת כתב האישום שהוגש נגדו ונגד אחרים נוספים.
על פי ההסדר, סונק-קופרלי וחצי חינם יודו בעבירה של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד, והצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור על סונק-קופרלי שבעה וחצי חודשי מאסר בפועל. אלה ירוצו בעבודות שירות, בקנס של 30 אלף שקלים, בהחרמת נכסים בשווי 40 אלף שקלים ובמאסר על תנאי. על רשת חצי חינם יוטל קנס של 150 אלף שקלים.
על פי כתב האישום המוסכם, סונק-קופרלי, מנהלת נכסי הנדל"ן של חצי חינם, ביקשה מביטן, שכיהן כיו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית ראשון לציון, לסייע בקידום ענייניה של חברת הכל-בו. העניינים המקודמים כללו הסדרה של שימוש חורג בחניות ציבוריות הסמוכות לסניפי הרשת בעיר, והסדרת תשלום היטל השבחה בגין השימוש.
2 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
העבירו לו 40 אלף שקל באמצעות מקורב מטעמו. דוד ביטן
(צילום: יואב דודקביץ')
בסמוך לטיפול של ביטן בענייניה של חצי חינם, נענתה סונק-קופרלי לבקשתו, ונתנה לו דרך מתווך מטעמו 40 אלף שקלים - בשיקים שנמסרו לפקודת עמותת "פינג פונג ראשל"צ בי"ס לקט רגל ולכדורגל".
עו"ד ערן שחם שביט המייצג את סונק-קופרלי ואת חברת חצי חינם מסר כי "לשמחתנו, עלה בידינו לשכנע את הפרקליטות לתקן את כתב האישום, ולהסיר ממנו את עבירות הלבנת הון וכן את אחת מהחברות. מכתב האישום המתוקן עולה כי סונק-קופרלי התנהלה מול ביטן בהיותו יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, ומי שאמון בשגרה על הטיפול בעניינים אלה".
הוא הוסיף כי "טובת ההנאה המתוארת היא תרומה לעמותת ספורט בעיר העוסקת בקידום ספורט בקרב ילדים. היא נאספה על ידי מי שניהל את פעילות הספורט בעירייה, כאשר ליהי והחברה לא ידעו שהכספים האלה יתגלגלו מחוץ לאותה עמותה. ליהי ורשת חצי חינם לוקחות אחריות על האירוע - אם כי משפטית, על פי פסיקת בית משפט מדובר ברף מינימלי. לשמחתנו, גם הפרקליטות ראתה כך את הדברים, ואלה באו לידי ביטוי בענישה המידתית לה הצדדים עותרים במשותף".