2 צפייה בגלריה
אמיר אלקירנאווי בסרטון טיקטוק
אמיר אלקירנאווי בסרטון טיקטוק
החשוד אמיר אלקרינאוי
(מתוך טיקטוק)
אמיר אלקרינאוי, נהג משאית בן 39 מרהט, דרס ביום חמישי האחרון צעיר בן 18 שלבש מדים בשעה שהלך ברחוב אילן רמון בבאר שבע, ופצע אותו באורח בינוני. הוא חשוד בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור, וקרוב משפחתו פרופ' עליאן אלקרינאוי אמר אתמול (שני) בריאיון ל-ynet radio כי הוא מגנה את האירוע בתוקף. הוא הדגיש כי אין להכליל את כל המשפחה או את החברה הבדואית בעקבות המקרה. "אני לא יודע מה קרה לו, אולי הוא השתגע", אמר על החשוד.
"אני נגד אלימות, ואנחנו משפחה שלא פועלת כך", אמר פרופ' אלקרינאוי שמלמד באוניברסיטת בן גוריון. "אנחנו שבט גדול, אני מכיר את אבא שלו. מדובר באחת המשפחות המכובדות בישראל, זו משפחה שמחוברת למדינה בכל מובן המילה. אנחנו לא יודעים מה היה שם. אני שוחחתי עם חלק מחברי המשפחה, הם טוענים שיכול להיות שהייתה כאן תקלה ברכב, או איתו, אנחנו לא יודעים. אנחנו משפחה גם מבוססת כלכלית, גם בהשכלה וגם בעלי מעמד. זה לא נמצא בלקסיקון של המשפחה. אנחנו נלחמים בהקצנה".
תיעוד הדריסה בבאר שבע

2 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה פרופ׳ עליאן אלקרינאוי
ועידה ועידת האנשים של המדינה פרופ׳ עליאן אלקרינאוי
"מגנה בתוקף את האירוע". פרופ' עליאן אלקרינאוי
(צילום: עמית שאבי)
"צריך לתת לבית המשפט ולמשטרה לעשות את העבודה שלהם כדי להבין במה מדובר", המשיך אלקרינאוי. "אני בספק רב שהייתה לו כוונה לזה כי מדובר בבחור שעובד. שלחו לי את הסרטון מבאר שבע והאירוע הזה מחריד. לפי הטענות, שלפו עליו אקדח. יכול להיות שהוא פנה למשטרה ולא קיבל תגובה, יכול להיות שהוא השתגע, אני לא יודע. בין זה לבין להקטין משפחה שלמה מהמגזר הבדואי - זה לא נכון. מדובר במקרה ספציפי שצריך לבחון ואז להסיק מסקנות".
על המעשה שביצע קרוב משפחתו הוא אמר: "אני לא יודע מה עבר לו בראש. הוא קרא לדו קיום, הוא פועל נגד הקצנה. אני לא נאיבי, יש הקצנה גם ברחוב היהודי ולפעמים זה עולה. אני חש את זה בבאר שבע, זה לא הכי נחמד. צריך לקרב לבבות. הריחוק הוא האויב, וראשי הרשויות ובתי הספר צריכים יותר קשב. אולי לא נעשה מספיק בשנים האחרונות וצריך לחזור למודלים הישנים - שייצאו מבתי הספר לבקר ברהט ובאר שבע, לקרב את האנשים וללמוד יותר. גם השינויים שמתרחשים בחברה כולה הם גורם, למשל ההדרה של החברה הבדואית והעוני.
"בואו נשאל את עצמנו שאלה פשוטה - מאיפה הנשק הזה בא? האם יש כאן דו קיום בין העבריינים היהודים לבדואים? בהחלט יש, יש שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. כי בסופו של דבר הנשק מגיע מאיזה מקום. נניח ויש הברחות, מי אחראי עליהן? יש כאן דליפה או כניסה של הנשק, שהפך למאוד יקר, ולכן נוצר מצב שאנשים באמת סוחרים בו והוא מסתובב בידיים של האוכלוסיות השונות, ובהיעדר שיטור לא מצליחים למנוע את זה. צריך לבנות תוכניות למלחמה בעבריינות בשני הצדדים. אני מבין את היהודים וגם את הבדואים שלפעמים מרגישים תחושה לא הכי בטוחה".
התיעוד שצילם החשוד בתחנת המשטרה כמה ימים לפני הדריסה

בצאתו מבית החולים לאחר האירוע, בדרך לחקירה, אלקרינאוי אמר שאיבד שליטה וטען כי מדובר בתאונה. כמה ימים לפני כן תיעד את עצמו מגיע לתחנת המשטרה כדי להתלונן על איומים מצד אזרח אלמוני שאמר כי "בדואים צריכים לעוף מבאר שבע". בתיעוד הוא נשמע אומר: "אם תכבדו אותנו - נכבד אתכם. אם לא תכבדו - אתם תסבלו. זה לא איום, אבל הכבוד והחיים שלנו? אנחנו מוכנים לוותר על החיים". ביום שישי בית משפט השלום באשקלון האריך בשבעה ימים את מעצרו של אלקרינאוי.
הצעיר שנפצע, תלמיד בית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר שבע, שחזר את הדריסה ממיטתו בבית החולים בסורוקה: "הלכתי לבית הספר ואחרי שחציתי את מעבר החצייה הלכתי על המדרכה. שמעתי רכב מאיץ, הספקתי להסתובב לאחור מעט, להסתכל מעבר לכתף וראיתי אותו מאיץ לעברי". לדבריו, באותם רגעים ניסה לקפוץ באוויר כדי שהרכב לא יפגע ברגליו. "הבנתי שאני על השמשה שלו. הוא פנה שמאלה וניסיתי לדחוף את עצמי כדי לרדת מהרכב".
פורסם לראשונה: 23:59, 28.11.22