עליית מדרגה במאבק החרדים הקיצוניים נגד מעבר הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים: אמש (יום ב') נוקבו צמיגים של חמישה אוטובוסים של חברת אגד נוקבו ברחוב יחזקאל בבירה.
על פי הדיווח שהתקבל במשטרה, בעת עומס תנועה שנוצר במקום, בסמוך לכיכר השבת, הגיעו כמה חשודים וניקבו את צמיגי האוטובוסים. בנוסף הם ריססו עליהם כתובות "לא לרכבת".
1 צפייה בגלריה
אוטובוסים פונצ'רו בירושלים על ידי חרדים כמחאה על מעבר הרכבת הקלה בבר אילן
אוטובוסים פונצ'רו בירושלים על ידי חרדים כמחאה על מעבר הרכבת הקלה בבר אילן
אחד האוטובוסים שצמיגיהם נוקבו
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בפעולות חקירה ראשוניות ובסריקות אחר החשודים בגרימת הנזק לאוטובוסים. אותם אוטובוסים שפונצ'רו פונו מהמקום, וחרדים שהתאספו באזור החלו לקרוא "ירושלים אינה הפקר" ו"געוואלד".
בשבוע שעבר פורסם ב-ynet כי החברה שמקימה את הקו השני של הרכבת הקלה בירושלים - הקו הירוק - התריעה כי התפרעויות החרדים המוחים נגד הרכבת הקלה עלולות לדחות את מועד השקת הקו. לפי החברה, ההתפרעויות כבר גרמו נזק כספי של 69 מיליון שקל.
במכתב שנשלח מחברת מוריה אל מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק התריעה החברה כי "מאז תחילת העבודות התרחשו ועדיין מתרחשות התפרעויות, הפגנות והפרות סדר חריגות חוזרות ונשנות מצד פלגים חרדים קיצוניים המוחים נגד תוואי עבודות הרכבת הקלה". באותו מכתב ציינה החברה אלימות המופנית כלפי הפועלים, גרימת נזק יומיומי לאתרי העבודה ואמצעי הבטיחות בהם, פירוק והריסה של תשתיות שכבר נבנו, השחתת רכוש וזריקת פסולת.
פורסם לראשונה: 22:41, 18.10.21