בני זוג ממחנה הפליטים שועפט ומלוד נאשמים בדקירת ילדה בת 12 מנתיבות בדירה בחיפה, ובחטיפתה. הדוקרת טענה בחקירתה כי בן זוגה הוא תומך חמאס ושונא יהודים, ואילו לפי גרסת הגבר - היא קינאה במתלוננת, ולכן דקרה אותה. בכל מקרה, המניע הלאומני נשלל.
בתום החקירה של היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל, הגישה הבוקר (שני) פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בחיפה, כתב אישום נגד בני הזוג - שאדי אבו מייאלה (25) תושב מחנה הפליטים שועפט בירושלים, ומנאר זיד (19) מלוד - לאחר שדקרו את הילדה בדירה בחיפה. הם מואשמים בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה וחטיפה לשם חבלה חמורה.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה. הנאשמים נעצרו במקרה בירושלים
(צילום: אורן אהרוני)
מכתב האישום עולה כי אבו מייאלה הכיר את הילדה, תושבת נתיבות, בזמן נסיעה באוטובוס. הוא הציע לה להיות בת זוגו החדשה. הוא טען שבחזקתו נכסים וממון, והבטיח לה מתנות וטלפון חדיש. כמו כן, הציע לה לבקר אותו בביתו ולשחק במשחקים שונים. הילדה סירבה להצעותיו, אבל לפני שנפרדו בירושלים, הסכימה למסור לו את מספר הטלפון שלה. השניים התכתבו ושוחחו בטלפון, והוא הפציר בה לבקר בדירתו בחיפה והבטיח לה מתנות.
התובעת, עו"ד אילנה פיקוס רויטבלט, טוענת כי הנאשמים אבו מייאלה ובת זוגו מנאר זיד החליטו לחטוף את הקטינה ולפצוע אותה.
לאחר המפגש הראשוני, הנאשם שוחח עם הקטינה בטלפון והתכתבו בהודעות. הנאשם החל לעבוד בחיפה ולשם כך הנאשמים שכרו דירה בחיפה, ועברו להתגורר בה יחד. ביום שבת 13.1.24, כאשר הקטינה שהתה בביתה בנתיבות, הנאשם קיים עם הקטינה שיחות טלפון רבות, בהן פיתה אותה בתרמית לעזוב את ביתה ולהגיע לדירה בחיפה, וזאת מבלי שאמר לה שהוא מתגורר בה עם בת זוגו, ותוך שהציג בפניה מצג שווא לפיו יבלו יחדיו.
2 צפייה בגלריה
הסכין של המחבל מפיגוע הדקירה בירושלים
הסכין של המחבל מפיגוע הדקירה בירושלים
נדקרה בכל חלקי גופה
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
הילדה השתכנעה ובכדי לא להסגיר את היעד שלה מסרה להוריה כי תלון בבית חברתה בירושלים. "הקטינה פעלה בהתאם להוראות הנאשם, שהנחה אותה כיצד להגיע לדירה. הנאשם יצא מהדירה, פגש את הקטינה בסמוך לתחנת דלק, והוביל אותה לדירה".
עוד נטען כי במסגרת התוכנית, ובתיאום עם הנאשם, הנאשמת הסתתרה בחדר השירותים כשהיא אוחזת בסכין וכאשר הנאשם והקטינה נכנסו לדירה. הקטינה התיישבה על כיסא. הנאשם תפס את הקטינה בחוזקה מאחור, כשהוא סותם את פיה וחונק אותה, ובה בעת הנאשמת ניגשה אל הקטינה והחלה לדקור את הקטינה באופן חוזר ונשנה בחלקי גופה השונים.
"הקטינה נאבקה בנאשמים, כשהיא בועטת בנאשמת, בוכה וצועקת בקול רם, ומתחננת על חייה, בחלוף מספר דקות, בתום המאבק, הקטינה נפלה לרצפה כשהיא מדממת מפצעיה וזועקת, אז הנאשמים הניחו לה. הנאשמים יצאו מהדירה, כשהם מותירים בה את הקטינה מדממת באופן מסיבי וצועקת מכאבים", טוענת התביעה. לאחר עזיבת הנאשמים, הקטינה הצליחה לגשת לדלת הדירה ולנעול אותה מבפנים והזעיקה את המשטרה. לקטינה נגרמו חבלות וחתכים והיא אושפזה בבית חולים שם נותחה.
הנאשמים נמלטו מחיפה. הם נעצרו בירושלים באקראי כי עישנו במקום אסור. הם הועברו לחקירה במשרדי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמל. בחקירתו, אישר הנאשם את המפגש הראשוני עם המתלוננת והשיחות בהן שיכנע אותה ופיתה אותה להגיע לדירה בחיפה. לטענתו, לאחר הגעת המתלוננת לדירה, הופתע לגלות כי בת זוגו מקנאה במתלוננת ודוקרת אותה, וכל חלקו היה לנסות לסתום למתלוננת את הפה כדי שלא תצעק והשכנים ישמעו.
לעומת זאת, הנאשמת סיפרה לחוקרים כי בן זוגה הוא לאומן תומך חמאס ושונא יהודים שהיה מעוניין לרצוח יהודייה, ולכן פיתה את המתלוננת להגיע לדירה בחיפה. עוד טענה כי מאחר שהוא נהג לאיים ולכפות עליה הכול, כך הכריח אותה לדקור את הקטינה בניגוד לרצונה.