אחרי הקור אתמול, הגשם חוזר - ויתחיל בצפון. במהלך שעות הבוקר המוקדמות היום (יום רביעי) יגיע הגשם גם לחוף ולמרכז, וילווה בברקים ורעמים. לאורך היום הגשם יהיה חזק, וקיים חשש להצפות ולשטפונות. מזג האוויר יהיה קר וצפוי לרדת שלג בחרמון ובהרי הגולן. קיים סיכוי לשלג גם בהרים הגבוהים בגליל, שככל הנראה לא ייערם, ובשעות אחר הצהריים יש סיכוי לשלג מעורב בגשם בהרי המרכז.
במהלך הלילה הקרוב צפוי להיות קר, אך כמעט ללא משקעים, וכך גם מחר. ביום שישי ושבת הטמפרטורות מעט יעלו, ומזג האוויר יהיה נעים. הקרן לביטוי נזקי טבע בחקלאות, אגב, העריכה את נזקי הקרה בלילות האחרונים בכ-45 מיליון שקל. לפי הקרן, נגרם נזק משמעותי לגידולי הירקות, בכל הארץ, ובעיקר לגידולי תפוחי האדמה בדרום, בערבה, בבקעה ובעמק יזרעאל. כתוצאה מהטמפרטורות הנמוכות ניזוקו הגידולים עצמם וכן הצמחים. "יצוין כי הקרה "שורפת" את הגידולים, פוגעת בצינורות ההולכה של הצמח ובמקרים רבים גורמת למותו", נמסר.

8 צפייה בגלריה
כפור בירושלים
כפור בירושלים
בירושלים נערכים לשלג
(צילום: דוברות עיריית ירושלים)
8 צפייה בגלריה
נזקי קרה באבוקדו במטע אפיק
נזקי קרה באבוקדו במטע אפיק
נזקי קרה באבוקדו במטע אפיק
(צילום גיל מורדכוביץ)
8 צפייה בגלריה
נזקי קרה בתפוחי אדמה בקיבוץ אורים
נזקי קרה בתפוחי אדמה בקיבוץ אורים
נזקי קרה בתפוחי אדמה בקיבוץ אורים
(צילום אחיקם שלף)
8 צפייה בגלריה
קרח בהר הנגב
קרח בהר הנגב
קרח בהר הנגב
(צילום: מארק כץ, רשות הטבע והגנים)
8 צפייה בגלריה
קרח בהר הנגב
קרח בהר הנגב
קרח בהר הנגב
(צילום: מארק כץ, רשות הטבע והגנים)
ארז סיקסיק, סמנכ"ל התפעול והאחזקה של נת"י, אמר כי בחברה פועלים כעת לפי התחזית שהיום ירד שלג בכל ההרים בגובה שמעל 1,000 מטר. הבוקר תתקיים הערכת מצב לגבי סיכויי השלג בירושלים וביהודה ושומרון, ובחברה ערוכים לפריסת מפלסות שלג, מחפרונים ומפזרות מלח לאורך כביש מספר 1, ליד מבשרת, הר אדר, בית מאיר, ובכביש 443 ליד צומת עופר. כלים נוספים יוצבו בדרכים שמובילות מהרי ירושלים לבית החולים הדסה עין כרם, בבר גיורא. כלים יוצבו גם בהר ברכה, בעופרה ובמגדלים שבשומרון, ובצומת האוכפים ליד חברון.
באגד הכינו שרשראות להלבשה על צמיגי האוטובוסים לתוספת אחיזה במקרה שירד שלג. רון רטנר, דובר אגד, מסר כי בחברה נערכים ביחד עם גורמי התפעול והביטחון של העירייה להפעלת מפת קווים מצומצמת במקרה של שלג משמעותי. באגד ובסופרבוס, שהחליפה את אגד בחלק מהקווים בבירה, יערכו הבוקר בדיקות צירים לאורך נתיבי התחבורה הציבורית כדי לוודא את בטיחות הנסיעה לפני שהאוטובוסים הראשונים ייצאו לדרכם.
עם זאת, ברכבת ישראל לא צפויים כרגע שינויים בגלל מזג האוויר. הרכבת, כמו שאר התחבורה הציבורית, פועלת בימים האחרונים במתכונת מצומצמת בגלל תחלואת נהגים ואנשי צוות.
8 צפייה בגלריה
גבעת נפוליאון ברמת גן
גבעת נפוליאון ברמת גן
גבעת נפוליאון ברמת גן
(צילום: אייל לוין )
בינתיים, בעיריית ירושלים נערכים גם כן למזג האוויר החורפי - אף שהשלג לא צפוי להיערם בה. ההיערכות כוללת מוכנות לטיפול במפגעים, הפעלת מערך פיזור המלח בצירים הראשיים, פריסת כ-60 כלי צמ"ה לפינוי שלג במתכונת שלדית ופתיחת מטות אזוריים ברחבי העיר.
אגף התברואה של העירייה נערך להפעלת כ-60 כלי צמ''ה שיפוזרו ברחבי העיר לצורך פינוי השלג וכפות לפינוי שלג לתוואי המסילה של הרכבת הקלה. בעירייה מסרו כי יפעילו את מערך פיזור המלח בצירים הראשיים, כ-120 טון מלח. מינהל החינוך ישלח נציג לכל רובע בעיר על מנת לעדכן ולהנחות את מוסדות החינוך.
8 צפייה בגלריה
אבוקדו קפוא במושב אפיק ברמת הגולן
אבוקדו קפוא במושב אפיק ברמת הגולן
אבוקדו קפוא במושב אפיק ברמת הגולן
(צילום: גיל מורדכוביץ)
8 צפייה בגלריה
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
מטיילים באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
המוקד העירוני 106 יתוגבר במוקדנים בכל השפות, לצורך מתן מענה לפניות ולטיפול בהודעות על מפגעים. אגף הרווחה יפעיל את מערכי החירום הקהילתיים ויקיים סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב.
מהעירייה נמסר כי "בשל מזג האוויר החורפי הצפוי, העירייה ממליצה לתושבים להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית ולשמור על עירנות וזהירות בנהיגה ובתנועה רגלית בדרכים. לתושבי העיר מומלץ לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר אלה המחייבות אוורור. מומלץ לפתוח מעט את ברז המים החמים, כדי למנוע קפיאת מים בצינורות, שגורמת להתבקעותם. העירייה קוראת לתושבים לוודא כי קיים איטום בגגות ובפתחים, לרבות חלונות ותריסים, ולבצע ניקיון ופתיחת תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות. העירייה ממליצה לתושבים להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה".
גם בצפון רמת הגולן נערכים למזג האוויר - ובין היתר לא יתקיימו היום לימודים במוסדות החינוך באזור (בתי הספר אביטל וילקוט הרועים). גני ילדים ופעוטונים יפעלו במסגרת יישובית ובהתאם ליכולת היישוב. ההסעות לבתי הספר שמחוץ לגולן לא יבוצעו היום. גם הסעות ילדי אלוני הבשן למוסדות החינוך יבוטלו.
עם תחילת רדת השלג המשטרה תחסום כבישים בגולן, ובמועצה קוראים לציבור להימנע מהגעה לאזור עד פתיחת התנועה. בהתאם למצב בכבישים יתאפשר מעבר לתושבים בלבד.
בעקבות מזג האוויר הצפוי, חברת נתיבי ישראל מעמידה הלילה יותר ממאה עובדים וקבלני משנה כדי לפזר מלח בכבישים באזורים שבהם צפויה קרה. היום יהיו מאות אנשי צוות בכוננות לפיזור שלג ברמת הגולן ובצפת, וכלים כבדים ימתינו לשלג בבוקעתה, במג'דל שאמס ובעין זיוון.
פורסם לראשונה: 21:49, 18.01.22