אזורים רבים בהודו סובלים בימים האחרונים מגלי חום קיצוניים, שהביאו למותם של לפחות 96 בני אדם בשתי מדינות המחוז המאוכלסות ביותר במדינה.
מקרי המוות היו במדינת אוטר פרדש שבצפון הודו ומדינת ביהאר שבמזרח, שם הפצירו הרשויות בתושבים מעל גיל 60 ובכאלו הסובלים ממחלות שונות להישאר בבית במהלך היום.
9 צפייה בגלריה
גל חום בהודו
גל חום בהודו
לפחות 96 מתים בגל החום בהודו
(צילום: AFP)
כל מקרי המוות באוטר פרדש - 54 בני אדם עד כה - היו במחוז באליה. קצין רפואה במחוז דיווח כי בשלושת הימים האחרונים אושפזו בבית החולים המחוזי כ-300 בני אדם בעקבות מחלות שונות שהחריפו כתוצאה ממזג האוויר הקיצוני. בשל חומרת המצב, הרשויות ביטלו בקשות לחופשה של צוותים רפואיים בבאליה וסיפקו מיטות אשפוז נוספות לחדרי המיון, כדי שבתי החולים יוכלו להכיל את כמות הפונים לקבלת טיפול רפואי.
גורמים רשמיים מסרו כי רוב החולים שאושפזו הם בני 60 ומעלה. הם הראו תסמינים של חום גבוה, הקאות, שלשולים, קשיי נשימה ובעיות הקשורות ללב. תושב באליה, שאיבד אתמול את אביו בגל החום, סיפר כי היה עד לשטף המאושפזים הגדול במיון בזמן ששהה שם עם אביו. "זה מעולם לא קרה בבאליה. מעולם לא ראיתי כמות כזאת גדולה של מקרי מוות בגלל החום", אמר. "אנשים חוששים לצאת החוצה. הכבישים והשווקים ריקים מאדם".
9 צפייה בגלריה
גל חום בהודו
גל חום בהודו
גלי החום בהודו הקצינו בעשור האחרון, רבים נותרים בלי מים זורמים. אוטר פרדש
(צילום: AFP)
בבאליה, וכך גם במרכז ובמזרח אוטר פרדש, מתמודדים התושבים עם חום קיצוני. היום נמדדו במחוז 43 מעלות, חמש יותר מהממוצע, ונרשמו 25% לחות. מהשירות המטאורולוגי של הודו (IMD) נמסר כי הטמפרטורות באוטר פרדש גבוהות מהרגיל ו"לא צפויה הקלה ב-24 השעות הקרובות". שר הבריאות של אוטר פרדש הודיע שנפתחה חקירה על נסיבות המוות של "כל כך הרבה אנשים" בבאליה.
במדינת ביהאר שבמזרח חום כבד שפקד את רוב האזורים הוביל למותם של 42 בני אדם. 35 מקרי מוות אירעו בשני בתי חולים בבירת המדינה פטנה, שם טופלו יותר מ-200 חולים שסבלו משלשולים והקאות. בפטנה נרשמה טמפרטורה מקסימלית של 44.7 מעלות צלזיוס.
9 צפייה בגלריה
גל חום בהודו
גל חום בהודו
גל חום בהודו. הטמפרטורות הפכו קיצוניות בעשור האחרון
(צילום: AFP)
חודשי הקיץ העיקריים בהודו - אפריל, מאי ויוני - הם בדרך כלל החמים ביותר ברוב המדינה, לפני שגשמי המונסון מביאים טמפרטורות קרירות יותר. עם זאת, בעשור האחרון הפכו הטמפרטורות קיצוניות יותר. במהלך גלי החום שפוקדים את המדינה הודו סובלת בדרך כלל ממחסור חמור במים, ולעשרות מיליוני תושבים מתוך 1.4 מיליארד אין מים זורמים.
גל החום שהיכה בחלקים גדולים מדרום אסיה בחודש אפריל הביא למותם של 13 בני אדם באירוע ממשלתי במומבאי. כתוצאה מכך כמה מדינות סגרו למשך שבוע את בתי הספר.