הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד - ההמשלה אישרה הערב (יום ג') לקריאה שנייה ושלישית את "חוק הנבצרות", לאחר שדחתה 300 ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק. ההצעה תעבור להצבעה בקריאות שניה ושלישית במליאת הכנסת מחר. ההצעה הוגשה לאחר דרישת בית המשפט העליון מראש הממשלה בנימין נתניהו להגיב לעתירה להוציא אותו לנבצרות בעקבות מעורבותו במהפכה המשפטית.
1 צפייה בגלריה
אופיר כץ, בנימין נתניהו
אופיר כץ, בנימין נתניהו
אופיר כץ, בנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
על-פי הצעת החוק להוצאה לנבצרות של ראש הממשלה יהיו שני מסלולים בלבד: הודעה של ראש הממשלה עצמו כי איננו מסוגל פיזית או נפשית למלא את תפקידו, ומסלול נוסף כש-75% מחברי הממשלה מבקשים את הוצאת ראש הממשלה לנבצרות בניגוד לרצונו - כלומר 90 חברי כנסת.
בשונה מנוסח ההצעה הראשון, הסעיף המתייחס לביטול הביקורת השיפוטית על תהליך היציאה לנבצרות של ראש הממשלה הורד מנוסח החוק.
יו״ר הוועדה ויו״ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, אמר: "החוק שאנחנו מעבירים היום הוא חוק חשוב, צודק, ששומר על הדמוקרטיה הישראלית. נשים סוף לעריצות המשפטית, אנחנו מממשים את רצון הבוחר. עשינו דבר טוב לדמוקרטיה הישראלית".

בדיון הקודם התייחס המשנה ליועמ"ש, עו"ד גיל לימון, לנוסח הצעת החוק המתוקנת: "מה שאנחנו רואים לנגד עינינו הוא צבר של דברי חקיקה מטרידים ביותר, שמקודמים במהירות רבה, תוך שימוש בסמכות המכוננת של הכנסת, שלא למטרות זו נועדה ,ואשר יש בהם כדי להיטיב עם עניינו האישי של אדם בקשר לתוצאות הנובעות מהליכים משפטיים בעניינו. לפיכך, על אף מתן המענה שניתן לחלק מהקשיים שהעלנו, התנגדותנו העקרונית להצעת החוק עומדת בעינה".
לדברים אלה הגיבה היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק: "המנגנון אולי לא מושלם אך נותן מענה והסדרה מוצלחת מהמצב כיום. אם לא מסתכלים על מכלול החוקים ורק על הסוגיה עצמה, אני חושבת שהנוסח אליו הגיעה הוועדה מייצר מנגנון ניתן יהיה ליישם ברוב המקרים".