המשטרה הודיעה בצהריים (שלישי) כי פענחה את רצח יזם הנדל"ן ניסים אסייג שהתרחש מוקדם יותר החודש בראשון לציון. לפי החשד, הרקע לרצח הוא סכסוך כספי בין אסייג לבין גיסו. מהחקירה עלה כי אסייג לווה כספים מגיסו, שקיבל אותם מגורמים עברייניים - ודרש אותם ממנו בחזרה.
2 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
נרצח בגלל סכסוך כספי. אסייג
(צילום: אלעד גרשגורן)
מהחקירה עלה כי ביום הרצח הגיס, רוני לוי, עקב אחרי אסייג שיצא מביתו במונית, הגיע למקום עבודתו - ושם שוחח איתו במשך כמה שניות. מיד לאחר מכן ירה בו מקרוב ארבעה כדורים שגרמו למותו.
פענוח הרצח התאפשר בין השאר באמצעות גרושתו של לוי, ששומר על זכות השתיקה בחקירות - ולא מודה או מכחיש. בסרטון שפורסם מזירת האירוע לא ניתן לזהות אותו, אולם במשטרה אמרו כי יש ראיות נסיבתיות חזקות שקושרות את הגיס לרצח - מהרגע שבו המתין ליד ביתו, דרך המעקב אחריו ועד ההגעה למקום העבודה.
נהג המונית שהסיע את אסייג, כך עלה עוד מהחקירה, שמע אותו אומר בשיחת טלפון "גיסי עוקב אחריי". בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד לוי, לצד בקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בראשון לציון
תיעוד הרצח בראשון לציון
ירה מקרוב ארבעה כדורים. תיעוד הרצח בראשון לציון
בתו של אסייג, שי, אמרה ל-ynet אחרי הרצח כי "אבא שלי עשה רק טוב. מגיע לו כבוד. נלחם במלחמות ישראל, תורם לכולם. העולם רועד, אנשים שאני לא מכירה מתקשרים אליי ובוכים. זה בן אדם שלא היה בו רוע, אינטליגנט. הוא דאג להתפרנס בכבוד. אבא שלי היה כל עולמי, בלעדיו לא היה לי כלום, אני שבורה". שי אסייג האשימה ברצח קרוב משפחה: "רואים אותו בסרטון, כולם ראו שזה הוא, הוא רצח אותו בדם קר".
עו"ד נס בן נתן המייצג את החשוד מסר כי "החשוד מכחיש כל קשר לחשדות שמייחסים לו".