מושל פלורידה רון דסנטיס, היריב העיקרי של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפריימריז הרפובליקניים, יגיע ביום העצמאות לישראל לכנס של מוזיאון הסובלנות ירושלים וה"ג'רוזלם פוסט". דסנטיס צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם לסייר ביהודה ושומרון.
1 צפייה בגלריה
חגיגות בפלורידה
חגיגות בפלורידה
רון דסנטיס
(צילום: AFP)
פגישה בין נתניהו לדסנטיס, שפוגש לעתים מושלים, עלולה להרגיז את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שמתכוון גם הוא להתמודד בפריימריז שלהמפלגה הרפובליקנית.
מושל פלורידה יהיה הנואם המרכזי באירוע החגיגי המתקיים לרגל 75 שנות עצמאות למדינת ישראל, בהשתתפות 400 אורחים מהארץ ומחו"ל, ובהם כ-120 פילנתרופים יהודים-אמריקנים. כנס "חוגגים את פניה של ישראל" מבקש להתמודד עם המתחים התמידיים בארץ, ללמד על ההיסטוריה של המדינה ולהכיר לקהל המשתתפים את מחוללי השינוי המאמצים סובלנות וקבלה. דסנטיס ידבר על חשיבות היחסים בין ארה"ב לישראל, במיוחד בזמנים קשים. המושל נוסע לישראל כחלק ממשלחת סחר גדולה יותר בין פלורידה לאסיה.
"כמה חודשים לאחר השבעתי לקדנציה הראשונה שלי כמושל פלורידה, הגעתי לישראל לביקור ממלכתי עם משלחת הסחר הגדולה ביותר אי פעם מ'מדינת השמש' למדינה היהודית", אמר דסנטיס. "מאז, חיזקנו את הקשר בין פלורידה לישראל באמצעות השקעות מוגברות של חברות ישראליות במדינתנו, מאבק בנגע ה-BDS, והיותנו בית לאוכלוסיה היהודית הצומחת ביותר בארה"ב. בתקופה של יחסים מתוחים שלא לצורך בין ירושלים לוושינגטון, פלורידה משמשת גשר בין העם האמריקני לישראלי".
ב-2018 הבטיח דסנטיס להיות "המושל הכי פרו-ישראלי בארה"ב". בספרו הוא מסביר כיצד סייע להכשיר את הקרקע להעברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, וסבור שהגדה המערבית "אינה שטח כבוש; זה שטח שנוי במחלוקת".