משטרת איסלנד הודיעה היום (ה') על מעצרם של ארבעה חשודים בתכנון מתקפת טרור. לפי ההערכות זו הפעם הראשונה שבה המדינה הנורדית השלווה עוצרת חשודים בתכנון פיגועים.
במסיבת עיתונאים הודיע קרל סטיינאר ואלסון, הנציב הלאומי של המשטרה, כי בתשעה מקומות התגלו כלי נשק חצי-אוטומטיים – כולל כאלה שיוצרו במדפסת תלת מימד. בנוסף נמצאו אלפי קליעים. ואלסון אמר כי המעצרים היו אתמול, במסגרת חקירה שבודקת חשד לתכנון מתקפת טרור. הוא הוסיף שהמעצרים היו בתום מבצע משטרתי נרחב שבו השתתפו כ-50 איש.
1 צפייה בגלריה
רייקיאוויק בירת איסלנד
רייקיאוויק בירת איסלנד
רייקיאוויק, בירת איסלנד
(צילום: shutterstock)
ארבעת העצורים הם איסלנדים בשנות ה-20 לחייהם, ושניים מהם עדיין נמצאים במעצר. בהודעת המשטרה נמסר כי המניעים למתקפה המתוכננת טרם ידועים – אך ההערכות הן שהחשודים תכננו לפגוע במוסדות המדינה ובאזרחיה, ואף לתקוף את הפרלמנט ואת המשטרה.
המשטרה בודקת כעת אם לעצורים יש קשר כלשהו עם ארגונים קיצוניים, ונמצאת בקשר עם מדינות זרות. "ככל שידוע לנו, זו הפעם הראשונה שנפתחת חקירה מסוג זה באיסלנד", אמר ואלסון.
375,000 תושבים חיים באיסלנד, שנחשבת למדינה השלווה ביותר בעולם. אירועי אלימות הם דבר נדיר באיסלנד, ושיעור הפשיעה נמוך במיוחד בהשוואה לשאר העולם. עם זאת, בשנים האחרונות נרשמה עלייה בפשיעה במדינה - עלייה שמדאיגה את הרשויות.