אחרי שחרורו של דודי אשכנזי מרודוס, הישראלי שנעצר בחשד שהיה מבוקש על-ידי האינטרפול עושה הערב (שלישי) את דרכו לאי השכן קוס יחד עם אשתו רחלי, שם ישהה לילה נוסף במעצר עד להסדרת ההחלטה הסופית לשחרר אותו בגין הטעות בזיהוי.
"תחושה של ניצחון", תיארה רחלי אשכנזי בשיחה עם ynet. "דודי יוצא לחופשי אחרי 14 ימים שהיה כלוא בשלושה בתי מאסר שונים. לקחו לו את החופש, אני נרגשת שמחר נוכל להיות ביחד".
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
עם זאת, אשכנזי עדיין מתקשה לעכל את ההוראה להישאר ברודוס עד להסדרת הביורוקרטיה הממשלתית. "זה קשה שבן אדם כזה טוב יושב בכלא ונענש על לא עוול בכפו. כל הרגשות צפו בבית המשפט היום, הייתה בי תחושה של לחץ, פחד והתרגשות. ברגע שהשופט שמע את דבריו של דודי זה היה כל כך מרגש ומלחיץ, בייחוד שדודי התחיל לבכות במהלך המשפט".
אשכנזי, נזכיר, שמאי רכב בן 52 מבת חפר, נעצר לפני כשבועיים בנמל התעופה מיד עם נחיתתו באי קוס שביוון, בעת שעשה את דרכו עם רעייתו רחל לחופשה זוגית באי היווני. לאשתו של אשכנזי, שהגיעה איתו לחופשה, נאמר כי העבירות המיוחסות לו הן עבירות סמים. לטענת היוונים, אשכנזי נעצר עם נחיתתו בצו של האינטרפול לבקשת פרו, בחשד לעבירות סמים, אך בני משפחתו טוענים שזהותו נגנבה - וכך מסר גם משרד החוץ ליוונים.
הרכב שופטים מיוחד שהתכנס היום ברודוס הורה לשחרר את אשכנזי ממעצרו, אך קבע כי יישאר באי עד למתן החלטה סופית בעניינו. משרד החוץ אישר כי אשכנזי יישאר במעצר בית. מהמסמכים שהמשפחה נחשפה אליהם הטענה הייתה שישראלי בשם דוד אשכנזי, בעל דרכון אזרי, ביצע בשנת 2017 עבירות סמים בפרו, שביקשה להסגירו לידיה ולכן קיימת נגדו בקשת מעצר בינלאומית של האינטרפול.
פרקליטתו של אשכנזי, עו"ד סאני שייקיס, אמרה כי הציגה לתביעה ברודוס מסמכים שלפיהם בזמן שהעבירות בוצעו בפרו, דודי אשכנזי היה בכלל בארץ. גם הרשויות באזרבייג'ן אמרו כי אינם מכירים בעל דרכון אזרי בשם כזה.
2 צפייה בגלריה
בית המעצר בו נמצא דודי אשכנזי
בית המעצר בו נמצא דודי אשכנזי
בית המעצר שבו שהה דודי אשכנזי
עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג אסירים ישראלים בחו"ל ובנושאי אינטרפול והסגרות בינ"ל, אמר כי הוא משוכנע שאשכנזי ראוי לפיצוי כספי על שעבר. "בהתאם לתקנות ה-CCF, הקשור לאינטרפול, יש אפשרות לקבל פיצוי כספי על רשלנות רבתי של האינטרפול בהחליטו להפיץ את בקשת המעצר הבינ"ל", אמר ציבין. "מדובר בדוגמה נוספת, שבה המערכת הפנימית של האינטרפול לא בדקה כראוי אם זה המקרה אשר לגביו הוצאה בקשת מעצר. אשכנזי יוכל לתבוע על רשלנות את משרד המשפטים של פרו, אך מדובר בהליך ארוך, מורכב ולא זול בניגוד לתביעה באינטרפול".