יוסי אנגל (35), שנאשם שהונה עשרות חרדים בהיקף של 47 מיליון דולר, נעצר אתמול (יום שישי) בנמל התעופה של הבינלאומי לוס אנג'לס רגע לפני שעלה על מטוס חזרה לישראל. אנגל הובא לבית המשפט המחוזי בעיר, ויישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. אם יורשע הוא עלול לקבל עונש מאסר של עד 20 שנים.
1 צפייה בגלריה
יוסי אנג'ל יוסי אנגל הונאת פונזי לוס אנג'לס
יוסי אנג'ל יוסי אנגל הונאת פונזי לוס אנג'לס
תוכנית ההשקעה "התבססה על שקרים". יוסי אנגל
(מתוך טוויטר)
אנגל הגיע מישראל ללוס אנג'לס לפני כחודש, והמשיך להעביר ארבעה מיליון דולר שנגנבו מכספי המשקיעים לחברות בישראל ולחשבונות בנק פרטיים. הוא הגיע לנמל התעופה ברכב שרד יוקרתי עם שירות VIP, שהוריד אותו ישר לרגלי המטוס. אנשי ה-FBI עצרו את אנגל כשהרכב על מסלול ההמראה, והמטוס ממתין לו.
אנגל מואשם על-ידי הרשויות בארצות הברית בהונאת פונזי שבמסגרתה הצליח להונות משקיעים מניו ג'רזי ולוס אנג'לס ב-47 מיליון דולר, וכל זאת כדי לממן אורח חיים ראוותני שכלל בין היתר הימורים בקזינו וטיסות במטוסים פרטיים. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוס אנג'לס על ידי הרשות לניירות ערך האמריקנית, בשיתוף גורמי משפט ישראלים, נטען כי אנג'ל הבטיח ללפחות 29 משקיעים חרדים שונים שהכספים שלהם יועברו לטובת החברה שלו למצלמות אבטחה, "iWitness Tech", כמו גם לטובת השקעה בנדל"ן בבני ברק. הוא הציג בפניהם מצג שווא של אורח חיים דתי, ואף הקים לצורך העניין בית כנסת קטן ליד המשרדים של החברה שלו בלוס אנג'לס - כדי להעביר שם שיעורי תורה ולהתחבר לראשי הקהילה.
באפריל 2020, אנגל רקם תוכנית השקעות חדשה: על פי החשד, הוא סיפר למשקיעים שיש לו מערכת יחסים מיוחדת עם ראש עיריית בני ברק, שמאפשרת לו להאיץ את פיתוחן של יחידות בבניין דירות שיימכרו מעט מתחת לשוק כדי לייצר רווח מהיר. אנגל שלח למשקיעים סרטונים ותמונות של בניין דירות בישראל, העתקים של מסמכי רשות המקרקעין, ואף סרטון שלו משוחח עם ראש העיר, אברהם רובינשטיין. רק מאוחר יותר הודה שתוכנית ההשקעה "התבססה על שקרים" ושהסרטונים ששלח למשקיעים היו של דירות שבהן התגורר פעם. בנוסף, התברר כי הסרטון עם ראש העיר בני ברק, שעמו לא ניהל מערכת יחסים קרובה, צולם כשהוא עצר בלשכת ראש העיר כדי לומר שלום ולשוחח על נושאים שלא קשורים לנדל"ן.
אנגל חתם בסופו של דבר על הצהרה נוטריונית בפברואר 2021, ולפי התביעה הודה בהונאת ניירות ערך, והשתתף בפגישה מוקלטת עם כמה משקיעים חודש לאחר מכן - שבה הודה בתרמית פונזי. הוא הבטיח למשקיעים שינסה להחזיר להם את הכסף מיד, אך נעלם - עד המעצר אתמול.