התפתחות בחקירת החשד לרצח של דמיטרי יגורוב בדירה בחיפה אתמול (שבת): המשטרה טוענת כי החשוד, גאורגי זלקוב (61), ניסה לשבש את הזירה בדירתו ושתל בה סכין כדי לטעון שירה בקורבן כהגנה עצמית. מעצרו הוארך עד יום ראשון הבא.
זלקוב, מאבטח בכרמלית בחיפה, מתגורר ברחוב נורדאו בשכונת הדר בעיר. בשבת בצהריים הוא התקשר למוקד 100 וטען שירה באדם שתקף אותו בסכין וניסה לגנוב את אקדחו. מותו של יגורוב (36) נקבע בבית החולים רמב"ם וגופתו נשלחה לנתיחה שלאחר המוות במכון לרפואה משפטית באבו כביר.
ככל הנראה, יגורוב היה דר רחוב שזלקוב אירח בביתו במשך תקופה. לאחרונה חזרה אשתו של זלקוב לישראל ודרשה ממנו שיגורוב יעזוב. החוקרים בודקים אם זה היה הרקע לסכסוך בין השניים ולרצח.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה, אתמול
(צילום: גיל נחושתן)
בדיון בהארכת המעצר הגיש נציג המשטרה לשופט דוח סודי ובו בין השאר 23 פעולות חקירה שעל המשטרה עדיין לבצע. "החשוד מאשר שגרם למות המנוח בירי. הוא טוען שהמנוח תקף אותו בסכין", אמר נציג המשטרה בדיון. "לפי החשד, החשוד בדה ראיות ולאחר הרצח שתל את הסכין בזירה".
עו''ד אולג פרגין המייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית ציין שהוא פעל מהגנה עצמית וטען שהקורבן היה תחת השפעת סמים. הוא ביקש לשחרר אותו לביתו או להסתפק בהארכת מעצר קצרה: "החשוד ללא שום עבר פלילי. החקירה לא מסועפת ולא מורכבת".
בהחלטתו ציין השופט כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו - רצח ושיבוש מהלכי משפט: "החשוד מסר גרסה שבה קשר עצמו למעשה ההמתה. יש לאפשר למשטרה להמשיך את החקירה כאשר החשוד נתון במשמורתה".