3 צפייה בגלריה
עדי להב עם ילדיה בבידוד
עדי להב עם ילדיה בבידוד
"התלמידים פגשו לא מעט גם את התאומים". עדי להב עם ילדיה
גל האומיקרון הכניס את הקורונה כמעט לכל בית בישראל - אנחנו מכירים חולים לא מעטים, לעיתים אלה בני משפחה, ובנוגע לכאלה שנמצאים בבידוד - הפסקנו לספור אותם מזמן. בין אלה שנאלצים להתמודד עם המציאות הזו - בממדים לחוצים במיוחד - הורים לילדים שהם גם מורים. במהלך היום הם מטפלים בבנים או בבנות שלהם שנמצאים בבידוד, ובמקביל ממשיכים להעביר שיעורים לתלמידים באמצעות הזום.
סיון ונונו מנתיבות היא אם לארבעה, כולם מתחת לגיל עשר, מורה ומחנכת בתיכון עתיד באר שבע. היא נאלצה להיעדר מבית הספר כדי להישאר בבית עם ילדיה שנשלחו לבידוד, אבל מחויבת גם לתלמידים שלה ומנסה לנווט בין שתי המשימות. "הבידוד של ילדיי יצר מצב לא פשוט עבורי", היא אומרת, "מצד אחד, נדרשתי להמשיך לנהל את הבית בשוטף, יחד עם בעלי, ובמקביל לעבוד כמורה ללשון וכרכזת תקשוב. יש לי אחריות גדולה כלפי התלמידים שלי, כי אסור ליצור פערים בלימודים, ובמקביל הילדים שלי השתגעו בבית ודרשו תשומת לב".
3 צפייה בגלריה
סיון ונונו מלמדת בזום בבידוד
סיון ונונו מלמדת בזום בבידוד
"הילדים שלי השתגעו בבית ודרשו תשומת לב". סיון ונונו
ונונו מספרת: "בכל יום לימדתי כחמש שעות בזום, כאשר השעה הראשונה הוקדשה לשעת חינוך. התלמידים נכנסו לשיעור וניצלנו את הזמן כדי לאוורר רגשות ולדון במצב הלא-פשוט שנוצר עבורם. מכיוון שמדובר בתלמידי תיכון, הניתוק החברתי והבידוד משפיעים עליהם בכל היבט ורציתי להעניק להם תמיכה".
גם לעדי להב יש ארבעה ילדים, תאומים בני ארבע ושניים גדולים יותר, בני שבע ועשר. להב היא מחנכת כיתה י' בתיכון עתיד כרמים בבנימינה-גבעת עדה. ביום שני בערב היא קיבלה הודעה על בידוד נוסף, שלישי, של התאומים. היא הייתה אמורה לפנות זמן לבניה, אבל בהתייעצות עם בית הספר החליטה לעבור ללמידה מרחוק.
"בשבועיים האחרונים המציאות משתנה מרגע לרגע", מספרת להב, "אנחנו מתמודדים עם כיתות חצי ריקות ועם מורים בבידוד. לא אני ולא התלמידים שלי מתגעגעים לזום, אבל כשהבנתי שאני נכנסת לבידוד נוסף החלטתי ללמד מרחוק, למרות שהילדים שלי בבית. אחת הסיבות היא שממילא הנוכחות בכיתה לאחרונה היא דלה. יש תלמידים מאומתים ובבידוד ולא נפגשנו בפורום כיתתי תקופה ממושכת. היה משהו מרגש במחשבה לפגוש שוב את כולם, גם אם זה במסך. התלמידים התחברו לזום ופגשו לא מעט גם את התאומים, שדרשו יחס וניפנפו לשלום".
3 צפייה בגלריה
עדינה זוטנג גולומביק עם ילדיה בבידוד
עדינה זוטנג גולומביק עם ילדיה בבידוד
"יד אחת הייתה על המחשב ואחרת החזיקה את התינוק". עדינה זוטנג-גולומביק
ילדיה בני השנה וחמש של עדינה זונטג-גולומביק, מחנכת ומורה למתמטיקה באולפנת אמי"ת נגה בבית שמש, נכנסו לאחרונה שלוש פעמים לבידוד לאחר שנחשפו למאומתים. אבל עדינה לא ויתרה. "יד אחת הייתה על המחשב ואחרת החזיקה את התינוק", היא מספרת, "המזל שלי הוא שבן זוגי עצמאי ועובד לא מעט מהבית. אני גם עם הטלפון כל הזמן כי יש תלמידות שמעדיפות לשאול אותי שאלות בווטסאפ. הילדים שלי משלמים מחיר, אבל הקשר האישי עם התלמידות הוא קריטי, בעיקר בתקופה הזו, ואני שם בשבילן".
בנושא זה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה אתמול לבידודים בבתי הספר ואמרה: "המדיניות של משרד הבריאות שולחת מאות אלפי תלמידים לבידודים ללא צורך. לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים".