2 צפייה בגלריה
בינימין נתניהו, משה גפני
בינימין נתניהו, משה גפני
"האם בכל מחיר?". גפני ונתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
בקרב החרדים כבר יש מי שמאותתים לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם מסתייגים מהמשך קידום המהפכה המשפטית. זאת לאחר שנוסח החוק לביטול עילת הסבירות אושר אמש (רביעי) לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.
יתד נאמן, אחד הביטאונים הרשמיים של מפלגת יהדות התורה, קרא הבוקר לשקול בשלילה את המשך החקיקה בעניין שמתכננת הקואליציה. במאמר המערכת של העיתון נכתב כי "לאחר תיקון עילת הסבירות עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו האם בכל מחיר. האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".
2 צפייה בגלריה
הביטאון הרשמי של יהדות התורה - ערעור בתמיכה של המפלגות החרדתיות ברפורמה המשפטית
הביטאון הרשמי של יהדות התורה - ערעור בתמיכה של המפלגות החרדתיות ברפורמה המשפטית
מאמר המערכת ב"יתד נאמן"
"יתד", המזוהה עם ח"כ משה גפני ומתפקד כשופר הרבנים הבכירים המרכיבים את ההנהגה הרוחנית של הזרם הליטאי, חברי מועצת גדולי התורה, הסביר כי מערכת משפט שאינה פועלת על פי חוקי התורה היא פסולה מעיקרה ולכן לשומרי המצוות אין עניין בתיקונים שבכל מקרה לא יכשירו אותה. לשיטתו, הציבור החרדי סופג את עיקר הזעם של מתנגדי הרפורמה בשעה שהוא בכלל אינו מעוניין בה, וממילא מוטב להימנע ממנה.
בעיתון נרמז גם לאפשרות שיהדות התורה תיסוג מדרישתה לקדם חלקים ברפורמה כדי להבטיח את אי גיוסם של חרדים לשירות צבאי. "אמנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירה על עמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל", נכתב במאמר, "אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו - האם נכון כיום לכוון את חצי הרעל שבאוויר לכיוון לבם הטהור של בני הישיבות?".

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי התייחס הבוקר בריאיון ל-ynet Live למאמר של "יתד", וציין כי "בסוף יש מרכיבים לקואלאציה, יש מפלגות שונות בקואליציה. אנחנו מחויבים אחד לשני". מלכיאלי הוסיף כי "בשבוע שלפנינו יש חקיקה שצריך להשלים. במושב הבא יש הרבה נושאים שהממשלה צריכה להעביר, ביניהם עוד נושאים של חוק הגיוס למשל, וגם נושאים של הרפורמה המשפטית שהממשלה תחליט - שראש הממשלה והשרים יחליטו".
בתחילת החודש תקף "יתד" את ראש הממשלה, ותחת הכותרת "אחד בפה ואחד בפה" טען כי נתניהו לא עומד בהתחייבויות שעליהם חתם עם החרדים בנוגע לחוק הגיוס, ובכללם קידום חקיקה לעליונות של הכנסת על בג"ץ במקרה של פסילת חוקים. המקרה הגיע חמישה ימים לאחר שנתניהו הודיע בריאיון לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי פסקת ההתגברות "בחוץ".