קטע מסרטון הכופר והדיווח המשטרתי על המקרה
(קרדיט: דוברות המשטרה)

בדפוסי פעולה שמזכירים מדינות ביבשת אמריקה, עבריינים חטפו אתמול (יום חמישי) נער בן 16 והחזיקו אותו במבנה בג'לג'וליה בדרישה לכופר. הנער הוחזק במשך שעות במתחם, וחוטפיו שלחו סרטון עם דרישה לכופר של מאות אלפי שקלים, שבו הצמידו אקדח וחרב לראשו. הנער שוחרר במבצע לילי של בלשי הימ"ר והימ"מ, ושמונה חשודים נעצרו.
2 צפייה בגלריה
מתוך סרטון הכופר
מתוך סרטון הכופר
מתוך סרטון הכופר
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
הרכב ממנו יצאו השוטרים
הרכב ממנו יצאו השוטרים
הרכב שממנו יצאו השוטרים בג'לג'וליה
לפי החשד, הנער, תושב עפולה, הגיע לחולון כדי לפגוע ברכוש של העבריינים כחלק מסכסוך רחב יותר בינם לכנופיה אחרת, ונפל "שבוי" לידם. המשטרה מסרה כי הוא "נחטף בלילה שבין רביעי לחמישי באזור גוש דן במסגרת סכסוך בין שתי קבוצות עבריינים", והוחזק במבנה בתוך מתחם בג'לג'וליה. החשודים דרשו כופר של מאות אלפי שקלים תמורת שחרורו.
המשטרה פתחה בחקירה, ולאחר מאמץ שכלל שימוש בכלים טכנולוגיים ומודיעיניים, עשרות מבלשי הימ"ר וכוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ הופנו אמש למתחם בג'לג'וליה. סמוך לשעה 02:30 אירעה הפריצה למתחם, החטוף שוחרר ושמונה מעורבים נעצרו.
"החשד לחטיפה התעורר אתמול סמוך לשעה 13:00, כאשר במשטרת ישראל התקבל הגיע מידע לפיו נער בן 16 שהיה מעורב בסכסוך עברייני בין שתי קבוצות חשודים, מוחזק חטוף על ידי אלמונים הדורשים כופר תמורת שחרורו", נמסר מהמשטרה. "במסגרת הסכסוך, התרחשה קטטה מלווה בירי ללא נפגעים ביום חמישי לפנות בוקר בחולון, שבמסגרתה נעצרו על-ידי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב יפתח חמישה מעורבים".
לפני תפיסת החשודים הגיע למשטרה סרטון שבו תיעוד של החטוף שהוחזק על-ידי שוביו. הם איימו בסרטון לפגוע בו באמצעות אקדח אם לא ישולם כופר תמורת שחרורו. "עם קבלת הסרטון קיים מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, הערכת מצב מיוחדת והכריז על אירוע חטיפה, תוך שהוא מנחה את הימ"ר לפעול לאיתורו של החטוף", נמסר מהמשטרה. "שוטרי ימ"ר תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה אסף צור, החלו במאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי מקיף שהוביל את פיקוד הימ"ר למסקנה שלפיה החטוף מוחזק בג'לג'וליה. המיקוד המודיעיני הופנה לאזור, עם סיוע מבצעי של מחוז מרכז והעמדת כוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ לצורך הכנה לפריצה".
"שוטרי הימ"ר הצליחו להתמקד במתחם ספציפי בתוך ג'לג'וליה, והחלו לבצע תצפיות ארוכות טווח אל המקום", אמרה המשטרה על המבצע. "עם קבלת אינדיקציה נקודתית שהעלה חשד לפיו החטוף מוחזק במקום בוודאות גבוהה, הופנו הכוחות המיוחדים של מג"ב וימ"מ יחד עם עשרות בלשי הימ"ר אל המתחם ובפריצה אל המתחם הצליחו לאתר בתוך מבנה את החטוף ושמונה חשודים שהיו במקום".
החשודים והחטוף הובאו לפנות בוקר למשרדי הימ"ר בת"א לחקירה. היום בשעות הבוקר יובאו החשודים בפני שופט בבית משפט השלום בתל אביב.