3 צפייה בגלריה
בארי בן ה-10 נפצע בהתהפכות האוטובוס: החלונות התנצפו, עפתי לרצפה
בארי בן ה-10 נפצע בהתהפכות האוטובוס: החלונות התנצפו, עפתי לרצפה
"מצאתי טלפון על הרצפה, והתקשרתי לאמא". בארי ואמו
(צילום: טל אזולאי)
יממה לאחר התהפכות האוטובוס באזור בית שמש, שבה נפצעו 50 חניכי תנועות נוער, ועל רקע החשד שנהג האוטובוס נסע בכביש שאסור לכלי רכב כבדים, בארי כהן סקלי בן ה-10 שנפצע בתאונה סיפר היום (חמישי) ב-ynet Live: "לפני שהגענו לכיכר, שמעתי את המנוע שלו עושה רעשים - והבנתי שהנהג נוסע מהר". לדברי בארי, "בכיכר הוא לא הצליח לעשות את הסיבוב - והוא עף לתוך התעלה".

בארי המשיך לספר מה קרה לאחר ההתהפכות: "החלונות התנפצו ואני עפתי מהחלון לרצפה. שמעתי צעקות והיו גם ילדים שאמרו להירגע ולנשום עמוק. היו הרבה שבכו. מצאתי טלפון על הרצפה של אחד הילדים או המדריכים, לקחתי אותו והתקשרתי לאמא שלי שבאה לקחת אותי". אימו אורה סיפרה ב-ynet Live כי לאחר שבארי התקשר אליה, אז "לקח לי כמה רגעים להבין מה קורה. הייתי בהיסטריה וחוסר אונים, תסכול מאוד גדול. פשוט רצתי לילד שלי כדי להיות איתו כמה שיותר מהר".
לדברי האם, "לא יודעת את הסיבה למה שקרה, אבל לא היה שם מבוגר אחראי - מדריכים זה ממש לא מספיק. ילד בן 17, בוגר ככל שיהיה, לא יכול לתפעל אירוע כזה". היא הוסיפה כי "תנועת הנוער מדהימה, כולם שואלים ובודקים - ואפילו פתחו חמ"ל. היום יש פסיכולוגית שמגיעה לדבר עם ההורים והילדים, והייתה גם עובדת סוציאלית מטעם העירייה. אני חושבת שפשוט כדאי לדאוג מבעוד מועד ולתת לתנועות הנוער את מה שהן זקוקות לו - ולא לחכות לאסון".

בארי סיפר שכשלקחו אותו לאמבולנס הוא נבהל. "לא האמנתי שזה קורה לי", אמר. "נפצעתי קל בגב. יש לי תפרים. ביד יש לי מכה במרפק, ונזל לי הרבה דם. יכול להיות שגם שברתי את הרגל".
בוחני התנועה של מחוז ירושלים בודקים כאמור האם נהג האוטובוס שהתהפך לתעלה בצומת אתשאול שליד בית שמש נסע בכביש שבו קיים איסור נסיעה לכלי רכב כבדים השוקלים יותר מארבעה טונות.
3 צפייה בגלריה
תאונת האוטובוס בצומת אשתאול
תאונת האוטובוס בצומת אשתאול
זירת תאונת האוטובוס בצומת אשתאול, אתמול
(צילום: יובל חן )
3 צפייה בגלריה
תאונת האוטובוס בצומת אשתאול
תאונת האוטובוס בצומת אשתאול
(צילום: יובל חן )

עדת ראייה דיווחה למוקד מד"א מיד לאחר התאונה. בהקלטה מהשיחה למוקד נשמעת האישה אומרת: "יש פה כיכר של פנייה לכביש 38, תאונת אוטובוס עם מלא ילדים, יש פה מלא ילדים. האוטובוס נפל, יש פה אנשים שבאים לעזור. מלא ילדים, הם לכודים בתוך האוטובוס ומלא אנשים שמנסים לעזור".
על פי ממצאי החקירה, האוטובוס העמוס בחניכי תנועת נוער עשה את דרכו לבית שמש מאזור הר איתן, שם טיילו לפני כן. ככל הנראה, הוא נסע בכביש 395 שהכניסה אליו כאמור אסורה לכלי רכב כבדים. כשניסה להשתלב בכביש 38, איבד שליטה בכיכר והתהפך לתעלה. במשטרה עדיין בודקים אם כשל בבלמים גרם לנהג לאבד שליטה על האוטובוס.
בתאונה נפצעו, כאמור, 50 ילדים, אחד מהם באורח קשה. שלושה ילדים נוספים נפצעו באורח בינוני, והיתר באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים.