מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מזהה את הפילוג העמוק בישראל, בשעה שבמדינה מתנהל מאבק סביב המהפכה המשפטית, ומזהיר: "הממשלה הזו יכולה לגרום להסלמה מול שני מחנות - מול הפלסטינים בגדה, ומול רצועת עזה". בנאום שנקבע ומראש ושודר היום (ה') בערוץ "אל-מנאר" במסגרת אירועי "יום הזיכרון לשהידים והמפקדים" המתקיים מדי שנה, ציטט נסראללה את נאום חמשת העקרונות של הנשיא יצחק הרצוג מיום ראשון, שבו אמר כי "היעדר השיח קורע אותנו מבפנים, זו חבית נפץ שעומדת להתפוצץ. אלה זמנים קריטיים והשסע בינינו הולך ומעמיק מול עינינו".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
מאיים על ארה"ב: "אם תזרעו כאוס אצלנו, תצפו לכאוס בכל האזור". נסראללה
(צילום: AFP / AL-MANAR )
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
מזכ"ל חיזבאללה ציטט חלקים מהנאום שבו הזהיר מהפילוג. הרצוג
(צילום: חיים צח / לע״מ)
"בישראל מדברים על הסכנה של מלחמת אזרחים קרובה, מנהיגי המדינה מדברים על הפיצוץ הקרוב", אמר היום מנהיג חיזבאללה בנאום הטלוויזיוני. "בפעם הראשונה יש התארגנויות של הגירה מישראל. מדברים על 'חרדת 80 השנים', על כך שפעמיים במהלך ההיסטוריה הייתה ליהודים מדינה שלא שרדה יותר מ-80 שנה. מדברים גם על חוסר היכולת של הצדדים לדבר", הוסיף מזכ"ל חיזבאללה, לפני שציטט את הנשיא הרצוג.
עוד הוסיף נסראללה: "הממשלה הזו לא רק יכולה לגרום להסלמה מול הפלסטינים, אלא בטיפשותה היא יכולה גם להוביל להסלמה כלל אזורית, במיוחד אם תהיה פגיעה באל-אקצא. זה נושא שצריך לעקוב אחריו ולפעול באחריות".
כשם שהוא נוהג לעשות ברוב הנאומים שלו, גם בנאום זה התייחס נסראללה לארצות הברית, והזהיר מפני התערבותה בענייני הפנים של לבנון. נסראללה הזכיר את נאומו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, שלדבריו דיבר על שיטות להפלת משטרים. הוא הזהיר: "מי שרוצה לדחוף את לבנון לכאוס ואנרכיה צריך לצפות דברים שהוא לא מעלה בדעתו. אם תזרעו כאוס אצלנו, עליכם לצפות בכאוס בכל האזור, ובראש ובראשונה בישראל. כשם שהיינו מוכנים לצאת למלחמה כדי להגן על שדות הנפט (והגז, ד"ס) שלנו, אנחנו נהיה מוכנים גם להפנות נשק לעבר בת הברית שלכם, ישראל".
נסראללה התייחס גם לאסון רעידות האדמה בטורקיה ובסוריה, וציין את הסיוע שמגיע ברובו לטורקיה, בעוד שסוריה נאלצת להתמודד עם קשיים רבים בחילוץ ובהצלחה. לדבריו, "יש מחסור מאוד גדול בסוריה בכלי עבודה לחילוץ והצלה. ארה"ב פועלת במוסר כפול, ובזמן שהיא מעבירה סיוע רב לטורקיה, היא נמנעת מלהושיט יד עזרה לסוריה באמתלה של 'חוק קיסר' והחרם על סוריה. רק כאשר החלו בעולם לעשות רעש סביב הנושא הם שלחו עזרה בקנה מידה קטן כדי לצאת ידי חובה".