אורית פלד, תושבת פרדסיה בת 49, היא הישראלית שטבעה למוות בשארם א-שייח שבמצרים. בעלה איציק מתח ביקורת על התנהלות צוותי ההצלה המקומיים: "במשך שעה היא שכבה על המזח, לא נושמת וללא דופק, ואף אחד לא ידע מה לעשות". הלווייתה של פלד צפויה להיערך הערב. בפתח הכתבה - התיעוד האחרון של פלד בשארם א-שייח.
האסון אירע במהלך פעילות צלילה באחד מהחופים בחצי-האי סיני. אמבולנס פינה את פלד לבית חולים מקומי, ושם נאלצו הצוותים לקבוע את מותה. משרד החוץ סייע בהעברת הגופה לאילת.
2 צפייה בגלריה
התיעוד האחרון של אורית
התיעוד האחרון של אורית
התיעוד האחרון של אורית פלד בשארם א-שייח
"אורית צוללת כבר 25 שנה, יש לה מאסטר בצלילה, היא הייתה לפחות פעמיים בשנה באילת בצלילות ומאוד אהבה את העניין הזה", סיפר הבעל איציק. בשבוע שעבר טסו בני הזוג פלד בפעם הראשונה לשארם א-שייח. "בדרך כלל היא עושה את הדרך עם קבוצה שצוללת, כי אני לא צולל. ביום רביעי היא סיימה את הצלילה, היא תמיד יורדת עם מדריך לעומק", סיפר הבעל.
על אירועי יום שישי סיפר איציק: "בחוף שהוא כמו טראסה יש אפשרות לרדת אליו לפני הכניסה למים. יש ירידה של שבע-שמונה מדרגות, ואתה נכנס למים עמוקים. היא רצתה לעשות שנורקל. ירדנו ביחד ועשינו שנורקל. היו סביבנו הרבה צוללים, היינו ביחד חצי שעה בשנורקל באופן הפשוט ביותר. היא לקחה אותי ביד לכל מיני מקומות שבהם יש דגים מעניינים.
"אחרי חצי שעה מאוד התעייפתי. יצאתי ועמדתי על המזח שתראה שיצאתי ותצא גם. היא המשיכה לצלול. אחרי שלוש-ארבע דקות ראיתי שהיא לא מוציאה את הראש מהמים. חיפשתי את הצינור של השנורקל שבולט וראיתי שאין צינור. ביקשתי ממציל שייגש אליה, לראות שהכול בסדר. הוא קפץ ביחד עם עוד מישהו, היא הייתה 30 מטר מהמזח. הם משו אותה החוצה".
2 צפייה בגלריה
התיעוד האחרון של אורית
התיעוד האחרון של אורית
"אחרי שלוש-ארבע דקות ראיתי שהיא לא מוציאה את הראש מהמים"
על התנהלות צוותי ההצלה סיפר הבעל: "הם עשו את כל הטעויות האפשריות. לא הורידו לה את המשקפת, השכיבו על הגב וראיתי שיוצא לה מהפה קצף מהול בדם. היא מוגדרת כחולת אפילפסיה, המחלה אצלה פחות פעילה ולכן היא לוקחת כדורים וההתקפים בתדירות נמוכה. אבל כשיש התקף - יוצא קצף ברגע שהוציא אותה למזח הבנתי שעברה התקף.
"מכאן התחילה טרגדיה של תהליכים, כי שני הצעירים שהוציא אותה לא ידעו לעשות החייאה ולא היה להם ציוד. הייתה תיירת שאמרה שהיא יודעת לעשות החייאה, ואני לא בטוח שידעה. כל המעמד הזה היה לי מאוד קשה, זה הכניס אותי לפיק ברכיים. הייתי כולי אאוט לגמרי. רצתי למעלה וצעקתי שיביאו אמבולנס. לאמבולנס לקח שעה להגיע בערך".

"היה לה לב ענק"

פלד עבדה כסמנכ"לית משאבי אנוש בחברת סוויס סיסטם. "שבוע לפני מה שקרה היינו באירוע שזומנו אליו עם ידידי בית החולים מאיר בכפר סבא. לאחר שהיא שמעה על הקושי של המחלקה האונקולוגית לתת מענה לחולים, היא דאגה שהחברה תתרום 150 אלף שקל למחלקה. זה מראה איזה לב ענק היה לה", סיפר הבעל.
הוא הוסיף: "אורית וצלילות זה משהו שאתה לא יכול לנתק. היא אמרה לי 'אתה חייב להיות איתי, כמה צלילות עושות אותי מאושרת'. באמת ראיתי אותה מאושרת וקורנת, והיא הבטיחה לי שלעולם היא לא יורדת עמוק ללא מדריך יד ביד. המצרים לא בקלות הסכימו לשחרר את הגופה ועברנו מדורי גיהינום ועוד כל מיני חקירות".
פלד הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים: בן 26, בת 18 ובת 17.