2 צפייה בגלריה
הנאשם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
הנאשם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
הנאשם ברצח, היום בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
שלושה שבועות לאחר שיעקב כהן בן ה-61 אותר ללא רוח חיים בביתו בשכונת נווה שאנן בתל אביב, הוגש כתב אישום בגין רצח נגד בן 19 שהתגורר איתו, ולפי הפרקליטות גם התעלל בו בזמן הרצח. הכתבה מכילה פרטי חקירה קשים הכוללים גם תיאורים אלימים.
בחקירתו הראשונה הכחיש הצעיר (שכונה בכתב האישום ב.ב) את היכרותו עם כהן, אך לאחר מכן כבר הודה שרצח אותו - וטען שעשה זאת לאחר שכהן ניסה לאנוס אותו. בכתב האישום נכתב כי השניים הכירו דרך אתר היכרויות וזמן קצר לאחר מכן עבר הצעיר להתגורר עם כהן בדירתו. לאחר שכהן גילה שהצעיר גנב ממנו כסף, הוא ביקש ממנו לעזוב את הדירה, וכשבוע לאחר מכן התקשר הנאשם לכהן וביקש ממנו ללון בדירה ללילה אחד ונענה בחיוב.
ב.ב נשאל בחקירה אם היה ביניהם מגע כלשהו - והשיב בשלילה. מתמלולי החקירה עלה כי הנאשם סיפר שהחליט לרצוח את כהן בגלל שנהג לעלוב בו ולומר: "אתה ז**ה, לא יצא ממך כלום, אתה אפס". הוא הסביר לחוקרים שכל חייו הוא ספג עלבונות מסביבתו, ולכן החליט ש"יתפוס אחד שירד עליו" ויפגע בו קשות.
2 צפייה בגלריה
הנאשם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
הנאשם (דרך המסך) בהגשת כתב אישום ואביו
הנאשם (במסך) ואביו
(צילום: מוטי קמחי)
בפרקליטות תיארו את השתלשלות האירועים שהובילה לרצח האכזרי, ואמרו כי הנאשם הגיע לדירתו של כהן לאחר שחיפש באינטרנט "דרכי המתה". הצעיר לקח סכין חדה וגדולה מהמטבח ודקר את כהן בצווארו ובראשו. "המנוח הצליח להתרומם על רגליו ולהימלט לעבר דלת הדירה, אך הנאשם השיגו. בעוד המנוח שואל את הנאשם: 'למה ב.ב, למה?', הצעיר הדף אותו בעוצמה על הרצפה, נטל חפץ עץ מסיבי וגדול, והלם בראשו של המנוח", מתואר בכתב האישום.

לאחר שהלם בו, הצעיר בדק את הדופק של כהן - ומכיוון שחשב שהוא עדיין בחיים, לקח כרית גדולה מהספה והצמיד אותה לפניו כדי לגרום למותו. מיד לאחר מכן, טוענת הפרקליטות, שב הנאשם ודקר את כהן עשרות פעמים נוספות, תוך שהוא קורא לעברו: "תמות יא בן ז**ה, תמות יא בן ש****ה. מה שכולם עשו לי אני אוציא עליך. את כל החרא שעשו לי כל החיים, כל האנשים שירדו עליי והציקו לי. אני אשחט אותך". בשלב זה, נטל הנאשם סכין מושחזת שהייתה בתיק שלו, ודקר בעזרתה ובעזרת סכין נוספת את כהן - והותיר אותן נעוצות בגופו.
בחקירתו אמר הנאשם כי רצח את כהן באופן שרירותי, ואם זה לא היה קורה באותו היום - הוא היה רוצח מישהו אחר. "אמרתי (לעצמי) שהוא חייב למות אחרי כל מה שהוא עשה לי. אם אני לא אהרוג אותו, אני אהרוג מישהו אחר כדי לסגור את הפינה שכל החיים אמרו לי כמה אני אפס. ואז נכנס לי ג'וק לראש ואני לא יודע, לא חשבתי על כלום. נכנס לי ג'וק שאמר לי שהיום הוא חייב למות. אם הוא לא היה מת, מישהו אחר היה מת", אמר.
ב.ב סיפר לחוקרים כיצד פעל בקור רוח לאחר הרצח וניסה להסתיר את מעשיו. תחילה הוא התקלח, ארז את בגדיו המגואלים בדם והזיז ספה בדירה כדי להסתיר את הגופה. בפרקליטות הוסיפו כי הוא צילם גם סרטונים של כהן ללא רוח חיים, גנב את כרטיס האשראי שלו עם מסמכים מזהים אחרים ונמלט מהזירה תוך כדי שהוא מתחיל להעלים ראיות.
באחד מדיוני הארכות המעצר נודע כי בטלפון של ב.ב הייתה הקלטה של המנוח שאומר שיאנוס אותו - אך בפרקליטות שללו הבוקר את הטענות לפגיעה מינית. "מערכת היחסים עם המנוח הייתה עניין של חודשיים וקצת", אמרו בפרקליטות והדגישו כי חומרי החקירה נוגדים את גרסתו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה עורכת הדין כנרת מור כאהן, שגם הגישה את כתב האישום, כי ב.ב "לא בחל מלטפול עלילת שווא כלפי המנוח בניסיון להפחית מחומרת מעשיו, בכך שטען כי הרצח בוצע לאחר שהמנוח ניסה לאנוס אותו". מור כאהן אמרה כי "בכך גרם המשיב, מעבר למעשה הרצח עצמו, גם לפגיעה אנושה בכבוד המת".
עורכות הדין מיכל עורקבי ועינת ברנע מהסנגוריה הציבורית שייצגו את הצעיר, אמרו: "מדובר בתיק שפותח חרך הצצה לחצר האחורית של החיים בחברה הישראלית. זה תיק שיש בו יותר מקורבן אחד, והדברים שיתבררו בבית המשפט עולים גם מכתב האישום. כבר בשלב זה, מאכזב לראות שהפרקליטות מתעלמת בעקביות מהרפורמה בעבירות ההמתה, ובחרה להאשים את הצעיר הזה ברצח בנסיבות מחמירות, ולהתעלם מהנסיבות המיוחדות והמקלות של האירוע, והן קיימות. הלקוח שלנו, עם נסיבות חיים מורכבות מאוד שנאלץ לשרוד חיים ברחוב ונוצל על ידי אנשים שנקרו בדרכו, והמנוח ביניהם".