2 צפייה בגלריה
שפרה בוכריס, רם עמרניה, ברוך וביסהל
שפרה בוכריס, רם עמרניה, ברוך וביסהל
רס"מ אביסהל, רפ"ק בוכריס ופקד עמרני.
(צילום: עמית שאבי)
"המלאכים הגיעו, הצלתם לנו את החיים". זה המשפט שנחרט בראשם של ארבעה לוחמי מג"ב, ששמעו דיווחים על הטבח שמתבצע במסיבת הטבע ברעים, וללא שום פקודה יצאו אל התופת וחילצו משם עשרות צעירים. רפ"ק שפרה בוכריס (45), דתייה ואם לעשרה ילדים, היא מפקדת יחידת הסיירות במג"ב דרום. היא וסגנה פקד רם עמרני, הסמב"ץ רס"מ ברוך אביסהל ורס"ר המשמעת רס"ב יניב כהן דהרו בשני רכבים פרטיים ולא ממוגנים לעבר המסיבה, ובמשך 12 שעות, תחת אש, התרוצצו הלוך ושוב בניסיון להציל כמה שיותר מבלים מהמסיבה.
"הייתי רוצה לחסל מחבלים, אני לוחמת בנשמתי", אמרה רפ"ק בוכריס, "אבל שם, בתוך גיא ההריגה, החלטנו שאנחנו קודם כל לא נותנים לפצועים בשטח לדמם למוות. אני לא יודעת אם זה קשור לכך שאני אמא לעשרה ילדים, אבל ידעתי דבר אחד: אני והלוחמים שלצידי מחזירים כמה שיותר ילדים לאימהות שמחכות להם בבית".
2 צפייה בגלריה
שפרה בוכריס עם בן זוגה ועשרת הילדים
שפרה בוכריס עם בן זוגה ועשרת הילדים
בוכריס עם בן זוגה ועשרת ילדיהם. "רצינו להחזיר ילדים לאימהות שלהם"
(באדיבות המשפחה)
היא הוסיפה: "מצאנו צעירים שהעמידו פני מתים וזה מה שהציל אותם. חילצנו אותם, העמסנו כמה שיותר בשני הרכבים, גם בתא המטען, וטסנו לצומת אורים לנקודת האמבולנסים. עבדנו על אוטומט. לא נתנו לגופות, גם של השוטרים שאת חלקם הכרנו אישית, לעצור ולעכב אותנו".
פקד עמרני סיפר על "מראה של מאות צעירים הרוגים עם כדור במצח, וידוא הריגה של המחבלים. המוח לא מצליח לעכל את ערימות הגופות". הלוחמים עבדו ברציפות מהבוקר עד הלילה, ובין השיחים איתרו גם 11 מחבלים חיים, אותם אזקו והעבירו לצבא. במשך כל הזמן הזה הם היו מטרה נעה עבור המחבלים. הכדורים שרקו מעל ראשם כל העת. "בליבי כבר נפרדתי מאשתי והילדים, ידעתי שבאחת הנגלות כדור יחסל אותי", אמר אחד מהם.
למרות זאת, הארבעה אמרו יחד: "אנחנו לא גיבורים, עשינו את המשימה שלנו. זה תפקידנו להגן על האזרחים, להציל אותם מכל סכנה, גם במחיר של החיים שלנו".