עשרות מפגינים הגיעו הבוקר (חמישי) לנמל התעופה בן גוריון במסגרת המחאות נגד המהפכה המשפטית, ועיכבו את התנועה בכניסה לטרמינל 3 בנסיעה איטית ובצפירות במטרה לשבש את הגישה לנמל התעופה כחלק מניסיון לעכב את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני באיטליה.
טיסת נתניהו נדחתה בכמה שעות, והוא נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בנתב"ג לפני המראתו לאיטליה. מפגינים החלו להתאסף גם סביב מנחת המסוקים בבית חולים הדסה כרם בירושלים, שם נתניהו היה צפוי להמריא לנתב"ג, אך זה התגלה כתרגיל הטעיה והמסוק המריא מבלי שראש הממשלה בתוכו. לבסוף, נתניהו ורעייתו נחתו בנתב"ג לאחר שטסו במסוק שהמריא מהבונקר התת-קרקעי של הממשלה בהרי ירושלים. את ההמראה תיעד במקרה מטייל בנחל חלילים.
בכניסה לנתב"ג נרשמו עומסי תנועה כבדים, והשוטרים במקום החלו לצלם את רכבי המפגינים, לצורך מתן קנסות כספיים. עשרות שנתקעו בפקק בכניסה לנתב"ג יצאו מהרכב והלכו ברגל מחשש שיאחרו לטיסה.

11 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
החסימות בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)

היום צפויים לעבור בנמל התעופה 66,500 נוסעים ב-407 טיסות בינלאומית, מתוכם כ-35 אלף נוסעים שייצאו מישראל. מפקדת מרחב נתב"ג במשטרה, ניצב משנה אתי גניס, אמרה לאולפן ynet כי "זה בסדר שאנשים יגיעו להביע את מחאתם, אך צריך לזכור שלחסימת נתב"ג יש משמעות מיוחדת, לאור עשרות אלפי האנשים שנכנסים ויוצאים את הארץ. כל שיבוש מהסוג הזה יכול להקשות עלינו לטפל באירועי חירום, וזו הסיבה גם שאנחנו פונים לציבור ומבקשים ממנו לשמור על הסדר הציבורי".
על המכת"זית שהוצבה בנתב"ג אמרה: "אני חייבת באמת לומר שאנחנו ממש לא רוצים להגיע לשימוש באמצעים כאלה. זו באמת לא כוונתנו ואנחנו לא מכוונים לשם. במידה ויהיה אירוע כזה או אחר נעשה הערכת מצב ונפעל בהתאם להנחיות ולנהלים".
יפעת ברנשטיין ממחאת המילואימניקים אמרה ל-ynet מנתב"ג: "אני פה כאישה, כסגן אלוף במילואים, כאמא, כאזרחית מודאגת. באנו להגיד שלא ניתן שתהיה פה דיקטטורה. אנחנו נשלם את כל המחיר שיידרש. נתניהו, אתה יכול לנסוע לאן שאתה רוצה, לאיטליה, להונגריה, לפולין. אנחנו פה ולא נוותר, גם אם יעצרו את כולנו. שיעצרו מאה אלף, שיעצרו מאתיים אלף, בסוף יצטרכו לעצור את כולם כי כולם יבינו שהם לא מוכנים להיות בדיקטטורה".
11 צפייה בגלריה
מכת"זית בנתב"ג
מכת"זית בנתב"ג
המכת"זית שהוצבה בנתב"ג
(צילום: מחאת קפלן)

לקראת המחאות בנמל התעופה במהלך "יום ההתנגדות", השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר למקום. בן גביר אמר כי "באתי לראות שהמשטרה מקיימת את המדיניות שלנו: למנוע מהאנרכיסטים לחסום את נתב"ג. המדיניות מתממשת בשטח". כשהגיע לטרמינל, בן גביר צעק לאוויר "לא ניתן לכם לחסום" וחזר על הקריאה כמה פעמים, למרות שבפועל המפגינים טרם הגיעו למקום.
לדברי בן גביר, "התקשרה אליי אתמול אמא ששולחת את הילדה שלה לניתוח. אתם מבינים את המשמעות שיחסמו את הכניסות כאן? המדיניות שלי היא לא לאפשר חסימת עורקי תחבורה ראשיים. זה התפקיד שלי". זמן מה לאחר הגעתו של בן גביר ובמקביל להפגנות, אנשי צוותו של ראש הממשלה נתניהו, בהם ראש הסגל צחי ברוורמן, תועדו במסע קניות בדיוטי פרי.
בן גביר טען כי "אני האחרון שייצא נגד הפגנות, אך אנרכיה אסור לאפשר. זו ההנחיה שלי לשוטרים, כרגע זה מיושם כאן ומקווה שזה ימשיך". השר הוסיף: "באיזה אמצעים ישתמשו, איזה כוחות, האם יעצרו או לא יעצרו, האם יחרימו רכבים, שאני מבין שזו אופציה ששוקלים במשטרה, אלו לא החלטות שלי, אלא החלטות של המשטרה".
11 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
בן גביר מגיע לנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
11 צפייה בגלריה
בזמן שעשרות אלפים מוחים ברחבי הארץ, צוותו של ראש הממשלה עסוק ברכישת וויסקי בדיוטי פרי
בזמן שעשרות אלפים מוחים ברחבי הארץ, צוותו של ראש הממשלה עסוק ברכישת וויסקי בדיוטי פרי
צחי ברוורמן, ראש הסגל של נתניהו בנתב"ג
11 צפייה בגלריה
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בתל אביב
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בתל אביב
במשטרה ינסו להימנע מתמונות דומות. מפגין שאיבד את אוזנו מרימון הלם, לצד בן גביר בחפ"ק בשבוע שעבר
(צילום: אבי חי)
שבי, אחד ממארגני ההפגנה בכניסה לנתב"ג, אמר כי הוא "מפגין כבר שנים, ובחיים לא ראיתי דבר כזה - ובכל שבוע זה רק עולה ועולה". לדבריו, "הרפורמה הזו, שבטעות קוראים לה רפורמה אבל בעצם היא הפיכה משטרית, העירה את כולם. אנשים יצאו לרחובות, לא הולכים לעבודה, משקיעים את כל מה שיש להם כנגד ההפיכה הזאת, ואי אפשר להתעלם מזה, אף אחד לא יוכל להמשיך עם זה. אתה לא יכול להילחם בעם. עם ישראל חי".
בנוגע לשיבושים בנתב"ג, שבי ציין כי "אנחנו אכן פוגעים בציבור הנוסעים, אבל ניסינו לצמצם את הפגיעה. אמרנו שנעשה חסימה נושמת, הודענו שהרכבת תהיה פתוחה ודיברנו עם שדה התעופה כדי שיזיזו טיסות".

בהערכת המצב שקיים אתמול מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, נמסר למפקדי המחוזות כי יש להם אישור לשימוש בכל אמצעי, בהתאם להערכת המצב בשטח. עם זאת, המפכ"ל הדגיש כי יש לאפשר את המחאה לצד שמירה על שגרת החיים. לגבי רימוני הלם, גורמים במשטרה אמרו שהם יהוו "מוצא אחרון" עבור השוטרים, כשלפניהם ייעשה שימוש בפרשים ובמכת"זיות.
במשטרה מעוניינים להימנע מתמונה דומה לזו שפורסמה ביום המחאות בשבוע שעבר, שבה נראה בן גביר בחפ"ק המשטרתי לצד המפכ"ל, בעת שההפגנה בתל אביב פוזרה ביד קשה, בין היתר על ידי זריקת רימוני הלם. זאת לאחר הביקורת שספגה המשטרה, שכן בן גביר נראה כשהוא מחלק הוראות לשבתאי ולקצינים האחרים בחדר. במשטרה התעקשו אז שהשר קיבל "סקירה בלבד" בשעות הבוקר, ובכיר בארגון הבהיר כי בן גביר לא "הנחה את המשטרה".

11 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
מפגינים בגשר השלום בת"א
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
הפגנה בצומת עזריאלי
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
הפגנה בשדרות רוקח, תל אביב
הפגנה בשדרות רוקח, תל אביב
הפגנה בשדרות רוקח, תל אביב
(צילום: זהר טל, המגדלור)
11 צפייה בגלריה
הפגנה בשדרות רוקח, תל אביב
הפגנה בשדרות רוקח, תל אביב
(צילום: דנה קופל)
11 צפייה בגלריה
הפגנה ברעננה
הפגנה ברעננה
החסימה בצומת רעננה, הבוקר
(צילום: נמרוד גליקמן)
במסגרת יום ההתנגדות, אלפי מפגינים הגיעו למחלף קפלן (צומת עזריאלי), וחברו למפגינים רבים נוספים שהגיעו למקום. האזור נחסם לתנועה בשני הכיוונים. כדי למנוע את חסימת נתיבי איילון, המשטרה, שהגיעה למקום עם פרשים, חסמה את הירידות לכביש במחלף השלום, אך לבסוף מפגינים רבים הגיעו לאיילון מאזור מחלף ארלוזורוב והכביש היה חסום לתנועה לשני הכיוונים במשך כשעתיים. גם לצומת הצ'ק פוסט בחיפה הגיעו מאות מפגינים, והוא נחסם לתנועה באישור המשטרה.
בצומת רעננה מפגינים חסמו את כביש 4, אך פונו מהציר על ידי המשטרה. עם זאת, עדיין ישנם עומסים כבדים באזור. כביש החוף נחסם במחלף ינאי אך לאחר זמן מה נפתח לתנועה גם הוא, אך גם שם עדיין מורגשים עומסים כבדים. מאות מפגינים חוסמים את הנתיבים גם בגשר שמעל כביש 5 במחלף הכפר הירוק לשני הכיוונים ובצומת אבן גבירול-רוקח בתל אביב.
מארגני "יום ההתנגדות לדיקטטורה" מסרו בתגובה לדבריו של בן גביר כי "המורשע הסדרתי בהסתה לטרור ממשיך בהסתה הפרועה שלו. במקום לתת למשטרה לאפשר מחאה, הוא מפריע לעבודת המשטרה בשביל הפקה לסרטוני טיק טוק. שיתרכז באכילת פיתות למצלמה".