הודיה בן שבת, שבנה בן השנה וחצי חווה התעללות בפעוטון בקריית אתא שבו עבדה שרית בן חמו שנאשמת בהתעללות ב-14 פעוטות, סיפרה הבוקר (שני) בריאיון לאולפן ynet על התקופה הקשה שעברה על הבן שלה, דברים שלא קישרה כלל לאפשרות שהוא מואכל בכוח וסובל מאלימות בפעוטון. "הוא קם בלילה, וכשעשה משהו לא בסדר הוא פשוט נתן לעצמו 'כאפות' לראש", אמרה בן שבת, אחרי חשיפת התיעוד המזעזע מהפעוטון. "הילד שלי לא אוכל, ואפשר להבין למה. זה מונח לנו פה מול הפנים. אפילו חיה לא מאכילים ככה. אין לו אוויר לנשום בין ביס לביס".

4 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הגננת הנאשמת שרית בן חמו. "גוננתי עליה. צריך פה עונש חמור"
(צילום: נחום סגל)
בתיעוד שהגיע לידי ynet נראית בן חמו משתמשת באלימות רבה נגד הפעוטות, כולל מכות והאכלה בכוח. אתמול הגישה נגדה הפרקליטות כתב אישום, ובו נטען כי היא נהגה להטיל אימה על הפעוטות ולהשתמש באלימות פיזית ונפשית נגדם. לפי כתב האישום, היא דרשה מהם בין היתר לשבת דקות ארוכות ברציפות על כיסא ילדים שלו קראה "כיסא חשיבה", מבלי שניתנה להם אפשרות לעמוד ולשחק. לעתים רבות, בעת שניסו לרדת מהכיסא, ניגשה אליהם והחזירה אותם באלימות.
ההתעללות נחשפה אחרי הקלטות שפורסמו מתוך הפעוטון, ובהן נשמעים בכי וצרחות לצד אמירה "תקשרי אותו לכיסא". "לא ידענו שזה ברמה כזו. זיהיתי את הבן שלי בסרטון אפילו שזה מטושטש. זה ממוטט", אמרה בן שבת. "אנחנו אבודים ואין לנו הנחיה מה לעשות. זה הילד הראשון שלי. אני רואה אותו קם מסיוטים בלילה בבכי מטורף, כמעט כל לילה. הוא קם מסיוטים ומלחץ".
4 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן בקריית אתא
תיעוד ההתעללות בגן בקריית אתא
מתוך התיעוד
4 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הורי הפעוטות באחד מהדיונים בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)
באמת אי אפשר לדמיין האכלה בכוח. היה לך חשד? "הדברים היו נראים לי קצת מוזר. זה שהוא דופק לעצמו קצת בראש. אבל תמיד הייתי בקשר עם הגננת. הייתי איתה בקשר כל כך טוב שהיינו מדברות בווידיאו, מבשלות אפילו ביחד תוך כדי. הייתי מדברת איתה, יש לי שיחות בווטסאטפ איתה, בווידאו חצי שעה. היא דיברה איתי על החיים האישיים שלה ואני על החיים האישיים שלי. ואני פשוט הקשבתי לה בתור אמא, בתור בן אדם שיש לו ניסיון עם ילדים. תמיד היא אמרה לי שהילד שלי מאוד מאוד מפונק, שהוא מוקף באור ובאהבה ואנחנו יותר מידי סביבו ויותר מידי מפנקים אותו, ואין לו גבולות.
"הייתי בטוחה שזה איזשהו משבר של גיל. לא קישרתי את זה לזה. גם אחרי שנחשפתי להקלטות אני פשוט מתביישת להגיד את זה – אני גוננתי עליה. אני התקשרתי ואמרתי לה 'תשמעי, הטון שלך באמת הוא לא נעים'. לא חשבתי שזה זה. בזכות האמא שפנתה למשטרה, אנחנו היום מודות לה על זה. אבל אף אחת לא האמינה. צריך פה עונש חמור. סיפורים נחשפים כל יום וכל יום, ואף אחת לא לומדת. חייבים לעשות פיקוח. אני רואה שלא משנה, גם כשיש מצלמות, זה לא עוזר".