דיוויד לובין, אביה של לוחמת מג״ב רוז לובין שנרצחה בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים בנובמבר האחרון, הכריז כי יתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לסנאט של מדינת ג'ורג'יה - בגלל "אוזלת היד", לדבריו, במאבק המחוקקים באנטישמיות במדינה.
2 צפייה בגלריה
 דייוויד לובין
 דייוויד לובין
"קרב שאני לא יכול להתחמק ממנו - בדיוק כמו בתי". דייוויד לובין
(צילום: ג׳ייסון גץ)
רוז לובין בת ה-20 עלתה לארץ לפני שנתיים מאטלנטה כדי להתגייס לצה״ל, והגנה על קיבוץ סעד במהלך מתקפת חמאס ה-7 באוקטובר. "כשרוז מתה, התעוררתי ואמרתי שאני חייב ללמוד מהבת שלי. היא מעולם לא פחדה לקחת סיכונים. אני יודע שאני צריך לקחת סיכונים ואני צריך לשרת כמו שהיא עשתה, אני לא יכול לשבת בחיבוק ידיים יותר", אמר אביה דיוויד.
לדברי לובין, הוא החליט להתמודד בפריימריז הקרובים במאי מול חברת הסנאט המקומי מטעם המפלגה הדמוקרטית, סאלי הארל, לאחר שזו שבחרה להצביע נגד הצעת חוק שמכלילה אנטישמיות כפשע שנאה במדינה. "היא הראתה את פניה האמיתיות באותו יום שבו בחרה לצאת נגד אנטישמיות - אבל לא להצביע בעד הצעת החוק. היא לא מייצגת את בוחריה", אמר לובין. "קשה לי ללכת לישון בלילה ולחשוב שהסנאטורית שלנו לא תמכה בחוקי פשעי שנאה נוקשים יותר".
2 צפייה בגלריה
רוס אלישבע רוז איידה לובין
רוס אלישבע רוז איידה לובין
רוז לובין ז"ל. "היא מעולם לא פחדה לקחת סיכונים"
לובין, בעל חברת בנייה ואב לארבעה אחרי מותה של בתו רוז, הפך בעקבות הטרגדיה לאחד הגורמים הבולטים שדחפו להעביר הצעת חוק המגדירה אנטישמיות כחלק מחוק פשעי השנאה של המדינה. לדבריו, הוא לחץ אישית על הארל לתמוך במהלך לאחר שהזמינה אותו ואת משפחתו לבית המחוקקים בעקבות רצח בתו. "היא הוכיחה עד כמה היא מנותקת מבוחריה", אמר.
הצעת החוק אכן עברה לבסוף בסנאט, אחרי מאבק חקיקה ממושך שכלל שתדלנות אינטנסיבית של מנהיגים יהודים ואוונגליסטים בולטים. המהלך נתקל בביקורת מצד מחוקקים שחששו כי הוא יגביל את זכויות חופש הביטוי או יצנזר ביקורת על ישראל. הארל, שמייצגת מחוז עם אוכלוסייה יהודית דומיננטית, הפתיעה את תומכי המהלך כשמיד אחרי שגינתה את מותה של רוז - בחרה להימנע מהצבעה על הצעת החוק. היא הסבירה לאחר מכן שאם המחוקקים היו מגדירים אנטישמיות כחלק מקבוצת פשעי השנאה, אז גם קבוצות אחרות, כמו מוסלמים המתמודדים עם איסלאמופוביה, צריכות לקבל הגנות משפטיות נוספות.
לובין מודה כי הסיכויים שלו להיבחר מול מחוקקת מכהנת אינם גבוהים, אך לדבריו זהו קרב שהוא לא יכול להתחמק ממנו - בדיוק כמו בתו. בהלווייתה של רוז בהר הרצל הוא קרא לה קדיש וספד: "רוז דאגה לכולם ואהבה את החיים, היא הייתה משהו מיוחד. בגיל חמש היא ביקרה בישראל ואמרה שהיא רוצה להישאר פה, זה היה ברור לכולנו שיום אחד היא תחיה בישראל. מגיל קטן רוז ידעה שהחיבור שלה ליהדות ולארץ ישראל חשוב לא פחות מהמשפחה״.

סמלת שנייה רוז לובין נרצחה ב-6 בנובמבר לאחר שמחבל בן 16 מעיסאוויה דקר אותה, בעת שהייתה בפעילות מבצעית עם שני לוחמים נוספים שאבטחו את תחנת "שלם" הסמוכה לשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים. היא פונתה במצב אנוש ונפטרה מפצעיה בבית החולים.
זמן קצר לאחר מותה המשטרה פרסמה את ממצאי תחקיר הפיגוע והודיעה על הדחת אחת הלוחמים בצוות של רוז, שנטש את עמדת השמירה "בניגוד מוחלט לפקודות ולהנחיות". במשטרה כינו זאת "כשל משמעתי ומבצעי חמור”.
רוז התגוררה בקיבוץ סעד שבעוטף והייתה בביתה בבוקר 7 באוקטובר. עם התקדמות המחבלים היא יצאה עם הנשק לשער הכניסה, שהיה נעול מכיוון שהקיבוץ דתי, כדי להגן עליו ביחד עם חברי כיתת הכוננות. "היא התגוררה בקיבוץ כלוחמת בודדה, הצטרפה עם הנשק לכיתת הכוננות ושמרה בשער הכניסה כדי שהמחבלים לא יחדרו פנימה. המחבלים פסחו על קיבוץ סעד הרבה בזכות כיתת הכוננות ששמרה, והיא הייתה חלק מהצוות", סיפר רפ"ק דור ביטון, מפקד פלוגת לביא שבה שירתה.