תיעוד הילדות משחקות בגן
(צילום: דוברות והסברה ביטוח לאומי)

תושבת נתניה (44) החשודה כי סיממה את בנותיה כדי לקבל הטבות מהביטוח הלאומי תובא היום (שני) בפני שופט בבית משפט השלום בפתח תקווה לדיון בהארכת מעצרה. בינתיים מתבררים פרטים נוספים על מסכת ההונאה, שבמסגרתה היא פגעה בילדים כדי להציגם כבעלי צרכים מיוחדים בפני הוועדות הרפואיות. בסרטון שצילמו החוקרים נראות הילדות שהוצגו כנכות משחקות בתפקוד מלא בגינה - צפו בתיעוד בראש הכתבה.
האישה, אם לשמונה, נעצרה אתמול בחשד כי נתנה חומרי טשטוש לבנותיה הקטנות, כדי לקבל עבורן במרמה קצבת נכות ושירותים מיוחדים מהביטוח הלאומי. לפי החשד היא נתנה את החומרים המטשטשים לשתי ילדות, בנות שש ושבע, לפני ההגעה לוועדות הרפואיות. בזכות ההונאה היא הצליחה לקבל מהביטוח הלאומי לא פחות מ-50 אלף שקל בחודש.
3 צפייה בגלריה
תיעוד הבנות משחקות בגן
תיעוד הבנות משחקות בגן
תיעוד הבנות שהוצגו כנכות משחקות בגן
(צילום: דוברות והסברה ביטוח לאומי)
3 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי
הילדים קיבלו 188% נכות. משרדי הביטוח הלאומי
(צילום: אלכס גמבורג)
החקירה החלה באגף החקירות של הביטוח הלאומי בעקבות דיווח שהגיע מהקהילה, ולפיו האם מתעקשת להשאיר את ילדיה כיתה ולהכניס אותם למסגרות של חינוך מיוחד. בדיווח נמסר כי הילדים בסדר, אך החשודה מתעללת בהם ומזריקה להם סמים.
החשודה נהגה להביא את שמונת הילדים לוועדות הביטוח הלאומי כשהכרתם מעורפלת, במצב של כמעט צמח. היא הלבישה אותם בחיתולים בתירוץ שהם "לא שולטים על הצרכים" וחבשה קסדה על ראשיהם. עקב המצב שבו הציגה אותם הם הוגדרו כבעלי 188% נכות - יותר מחולים סיעודיים. במשך חודשים היא קיבלה את הקצבה הגבוהה.
בעקבות המידע שהגיע לביטוח הלאומי החלה חקירה סמויה. החקירה העלתה כי הילדים בריאים ומתפקדים, ואין להם נכות כלשהי. הממצאים הועברו למשטרה והבוקר היא נעצרה. הביטוח הלאומי הטיל עיקול על סך חצי מיליון שקלים על חשבון הבנק של האישה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד שי רודה
עו"ד שי רודה
עו"ד שי רודה המייצג את האם. "הילדות מאובחנות על ידי מספר גורמים"
עו"ד שי רודה, המייצג את האם מנתניה, אמר כי היא מכחישה את המעשים המיוחסים לה. "מרשתי מכחישה בכל תוקף את החשד הנבזה כנגדה וטוענת כי הילדות מאובחנות על ידי מספר גורמים ממסדיים כבעלי צרכים מיוחדים", אמר עורך הדין.
בעיריית נתניה אמרו אתמול: "המקרה מוכר למינהל הרווחה בעיריית נתניה ומטופל על ידי הגורמים המוסמכים. בשנה האחרונה התקיימה חקירה סמויה על ידי אגף החקירות של הביטוח לאומי בשיתוף גורמי הרווחה והמשטרה. עם מעצר האם פעל מינהל הרווחה לשלומן של הקטינות והעברתן למסגרות מוגנות כנדרש".
פורסם לראשונה: 22:03, 20.02.22