גורם בפמלייתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שנחת הבוקר (שני) באיחוד האמירויות אחרי ביקורו בבחריין, אמר כי על אף הביקורת והחששות, "הזירה הבינלאומית מוכנה לתת צ'אנס לממשלה החדשה". לדבריו, מנהיגי העולם "לא שוברים כלים, אך אומרים - מעשיכם יקבעו".
אתמול נועד הרצוג עם מלך בחריין, עם יורש העצר הבחרייני ועם שר החוץ של בחריין - שלא שללו שיתוף פעולה עם הממשלה העתידית. בשיחותיו של הרצוג בבחריין עלתה גם סוגיית הר הבית, כשהנציגים הבחריינים דרשו רגישות יתר מצד ישראל בנושא השמירה על הסטטוס-קוו בהר. הסוגיה הזו, למעשה, עלתה גם בשיחות של הרצוג עם מנהיגים מכל העולם - ולכולם אמר הנשיא שלא צפוי כל שינוי בסטטוס קוו.
3 צפייה בגלריה
עבדאללה בן זאיד, יצחק ומיכל הרצוג
עבדאללה בן זאיד, יצחק ומיכל הרצוג
הרצוג עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד, היום
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
עבדאללה בן זאיד, יצחק ומיכל הרצוג
עבדאללה בן זאיד, יצחק ומיכל הרצוג
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
בפגישות בבחריין אמר הרצוג גם שתוצאות הבחירות הן התוצר של הכעס בישראל על הטרור הפלסטיני. הוא הזמין לביקור בישראל את מלך בחריין, וגם את יורש העצר ושר החוץ - ושמע מכולם את התשובה "אינשאללה". לצד זאת, מלך בחריין אמר להרצוג שישראל היא "ברכה לאזור" - והנשיא השיב לו שהטיסה ממנה אליו אורכת רק שעתיים, ותהה "מדוע חיכינו 70 שנה".
עם תום ביקורו בבחריין אמר הרצוג כי "הביקור הזה הוא הזדמנות לעשות ספירת מלאי לשנתיים להסכמי אברהם. זה התחיל כהסכם, הפך לקשרים בין מדינות ועכשיו שתי המדינות רוצות לשדרג את ההסכמים ואנו בונים על לצרף עוד מדינות. זו הזרימה התודעתית שבפגישות, ולכן הביקור הזה היה מאד חשוב, גם לישראל".
3 צפייה בגלריה
מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ויצחק הרצוג
מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ויצחק הרצוג
"יש לבחריינים גישה של לבוא בשלום ולא בקונפליקט". הרצוג ומלך בחריין בטקס קבלת הפנים, אתמול
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
הרצוג הוסיף: "יש לבחריינים גישה של לבוא בשלום ולא בקונפליקט. הם מאד מאמינים בקשרים עם הקהילה היהודית ומדברים על היהודים בהערצה. זה מראה על השינוי העצום בדיאלוג בין המדינות והעמים, ומחייב את הצמרת הישראלית להבין שהאתגר הזה נמשך. האתגר של הסכמי אברהם בוודאי חשוב לכולם, וכולם מבינים את זה. יש שינוי היסטורי".
מבחריין טס הרצוג לאבו דאבי, שם נאם בוועידת החלל, ולאחר מכן נועד בפעם הרביעית מאז כינון הסכמי אברהם עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד. גורם בפמליית הנשיא אמר כי "ועידת החלל זה אנחנו והודו. לאיחוד האמירויות יש ראייה לרחוק, הם הקימו את תוכנית החלל שלהם לפני 50 שנה והגיעו רחוק. בחריין רואה עצמה שער למזרח הרחוק, להודו, לסין ולעולם הערבי מבחינת שינוע סחורות. הם הרגישו כאחות הקטנה של האמירויות, והודיעו אתמול שיהיו טיסות יומיות לשם. שתי המדינות רוצות להיות כחלק מקונפיגורציה אזורית שכל המנהיגים מדברים עליה. זה ידרוש מאמץ ממשלתי לנוע לכיוון של יותר שיתופי פעולה אזוריים עם עוד מדינות, כשכולם מדברים עם כולם".

"האנרגיות מאד חיוביות", אמר. "זה מאד בולט. הכבוד שלנו שווה אצלם לכבוד של המנהיגים שלהם. הביקורים שלהם בארץ יהיו בחזרה. עבדאללה בן זאיד היה חמישה ימים בארץ, הם מבינים שצריכים לשחק על כל המגרש. הם רוצים להראות את פירות השלום לעמים שלהם".
בינתיים, הרצוג נערך גם לאפשרות שנתניהו יבקש הארכה של המנדט להרכבת הממשלה. לפני שישיב, הרצוג יבדוק את התקדימים בנושא. עם זאת, תוקף המנדט יפקע רק ביום ראשון, וממילא נתניהו יכול להודיע להרצוג שעלה בידו להרכיב ממשלה ואז יהיה לו שבוע נוסף לכינונה.