1 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל ליד אשקלון
חיילי צה"ל ליד אשקלון
חיילי צה"ל ליד אשקלון
(צילום: רויטרס / Amir Cohen)
למרות שבצה"ל טענו כי "לא חסר ציוד וכל מי שמבצע משימה יהיה עם ציוד", לוחמים שנמצאים בדרום עדיין מצביעים על מחסור. "למחלקה שלי אין נגב ולא מאג. ואני לא מדבר בכלל על ציוד לחימה של כוונות מיוחדות לקלעים. אין גם אמצעים לראיית לילה ולא מספיק אפודים קרמיים", סיפר לוחם בשיחה עם ynet. "יש כאן מוטיבציה מטורפת ללוחמים וצה"ל מודע למחסור אנחנו רק מקווים שהדברים יגיעו בזמן".
הלוחמים גם מצביעים על כך שיש מי שקיבלו נשקים שהם שלא הוכשרו להשתמש בהם. "בסדיר שלי עברתי הכשרה על M16 ופה הביאו לי נשק מסוג תבור", הסביר לוחם נוסף. "אני לא יודע איך לתפעל אותו וגם אם אדע זה לא נשק שנלחמתי איתו ואני מכיר אותו. צריך פשוט להתאים ללוחמים את הנשקים לפי ההכשרה שהם עברו".

אנשי מילואים שהוקפצו בצו 8 לגזרה סמוכה משקפים מצב דומה: "אצלנו חסר לא מעט ציוד. הרבה קלעים ללא כוונת טריג'יקון. בלי קשר, מרבית הנשקים ללא כוונת בכלל, רק כוונות ברזל", סיפר קצין שנמצא במשימה בדרום.
"קיים חוסר באמצעים לראיית לילה ואין וסטים קרמיים בכלל", הוא הוסיף. "היום זה סטנדרט בכל צבא רציני. יש גם מחסור חמור מאוד ברכבים, אני עושה משימות עם הרכב הפרטי שלי וחלק מהסיורים בדרום הר חברון עושים ברכבים אזרחיים בתרומה של חברות רכב".

בצה"ל, כאמור, מכירים את הטענות אך מסבירים כי אין מחסור בציוד. גם דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודה כי לא לכל הלוחמים מגיע כל הציוד, אך אמר כי המחסנים מלאים והציוד יגיע. אתמול אמרו בצה"ל כי גיוס מילואים בהיקף כזה לא נרשם בעשרות השנים האחרונות, ולכן לעיתים ישנם חוסרים נקודתיים וזמניים שמטופלים באופן מיידי.
"כלל הציוד הדרוש קיים בצבא. אנו מכירים את הדרישות העולות מהשטח ופועלים על מנת לספק לכלל היחידות הלוחמות בעורף ובחזית את הציוד הנדרש להם. הציוד שמונפק לכוחות המגויסים הוא בנוסף למלאי הקיים ביחידות הקולטות. הציוד נופק ליחידות על פי חלוקה שנקבעה מראש, בהתאם למשימה ואופי ההפעלה של הכוחות", הסבירו בדובר צה"ל.
אמש אמר תא"ל הגרי כי "יצאו 250 משאיות עם ציוד של אגף טכנולוגיה. זה נוסע לכל המרכזים וזה יקרה בכל יממה עד שנגיע להשלמה. יש ציוד בצה"ל, הוא טוב והוא יגיע לכולם".