בר אסור, בן 25, הוא החשוד ברצח דניאל אמינוב, צעיר בן 22, במגדלי הצעירים ברחוב מנחם בגין בתל אביב. כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הרצח אירע ב-20 בינואר, וכשבוע לאחר מכן קבע בית משפט השלום בתל אביב כי הוא כשיר לעמוד לדין, ומעצרו הוארך ב-11 ימים.
2 צפייה בגלריה
בר אסור שחשוד ברצח דניאל אמינוב במגדלים בת"א
בר אסור שחשוד ברצח דניאל אמינוב במגדלים בת"א
שבועיים וחצי אחרי הרצח, שמו של אסור הותר לפרסום
אסור טען בחקירתו שהקורבן איים עליו בדרישה שיחזיר לו כספים במספר הזדמנויות. מקרה הירי התרחש בדירה, שבה נכחו באותה העת ארבעה אנשים: דניאל אמינוב, זוגתו, היורה ובת הזוג שלו, שנעצרה אף היא. לפי ממצאי החקירה, המנוח נפגע מארבעה כדורים שהביאו לתוצאה הקטלנית.
ממצאי החקירה שנאספו במהלך חקירתו של החשוד מעידים בראיית המשטרה שהוא נמצא כשיר לעמוד לדין מבחינה נפשית, וזאת בעקבות הטענה שעלתה מצידו מיד לאחר האירוע שהוא סובל מפוסט-טראומה בעקבות שירותו בלחימה במסגרת מילואים. כך גם שמו כאמור הותר לפרסום.
2 צפייה בגלריה
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
דניאל אמינוב, זירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
דניאל אמינוב וזירת הרצח ברחוב מנחם בגין בתל אביב
(צילום: יובל חן)
הפרקליט שמייצג את החשוד טען בדיון שמשפחתו של החשוד קיבלה איומים ברשתות החברתיות מקרובים של אמינוב, שישבשו ויסבו נזק לחתונה משפחתית שצפויה להתקיים בקרוב. עו"ד אבי רובינוב, שמלווה את משפחת הקורבן, הגיב בזעם לטענה זו.
רפ"ק אורן ששון, ראש מחלקת תשאול ביחידה ללוחמה בפשיעה ירקון, אמר בפתח הדיון אז, בשלהי חודש ינואר, שנותרו עוד 40 פעולות חקירה לביצוע. "בשלב זה קיימות סתירות רבות בין גרסת החשוד מיד לאחר האירוע לבין הדברים שמסר בחקירות שבוצעו בשבוע האחרון", טען רפ"ק ששון.
"הגרסאות האלו לא מתיישבות עם חלק מגרסאות העדים שהיו באירוע, כשבנוסף עולים דברים רבים שעלינו כיחידה החוקרת לבדוק בהמשך לגרסה שהוא מסר: בהקשר למצב הנפשי והאישי שלו, בקשר למצב העבודה שלו ומקומות נוספים שהיה בהם". עוד הוסיף רפ"ק ששון שגרסאותיו של החשוד סותרות גם את העדויות של שתי הבנות במהלך חקירתו.
עורך דינו של החשוד טען במהלך הדיון שבשלב זה אי אפשר לדעת באופן מוחלט שהלקוח שלו ביצע את הירי באקדח, ושייתכן כי אחת מבנות הזוג ביצעה זאת. רפ"ק ששון השיב לשאלתו שבדיקות DNA וטביעות אצבע כבר התבצעו, ופענוח הממצאים שעלו מהם עדיין בבדיקה.