השחקן משה איבגי, שנכלא בסוף ספטמבר ל-11 חודשי מאסר על עבירות מין, ישוחרר מהכלא ככל הנראה כבר ב-14 במרץ, לאחר שפרקליטות מחוז צפון החליטה לא להגיש ערעור על החלטת ועדת השחרורים לשחררו שחרור מוקדם. כך נודע הבוקר (שני) ל-ynet.
איבגי החל לרצות את עונשו בכלא חרמון שבגליל ב-29 בספטמבר, והנוהג הוא שכל אסיר רשאי לעלות לוועדת השליש, אלא אם החליט לוותר על האפשרות. לאור העומס בבתי הכלא, בשנה האחרונה מקבלים האסירים קיצור של עשרות שבועות מהמאסר כקיצור מינהלי - ולכן העונש יתקצר עוד יותר. בפרקליטות שקלו לערער על החלטת ועדת השחרורים, אבל החליטו בסופו של דבר לא לעשות זאת.
עורכת דינו של איבגי, חן מאירי, מסרה כי היא מברכת על החלטת הפרקליטות, ש"רואה עין בעין שאיבגי ראוי לשחרור, והגיע הזמן להניח לו ולאפשר לו לחזור לחברה ולענייניו המבורכים".
2 צפייה בגלריה
משה איבגי בבית המשפט בדיון על הטיעונים המחודשים בפרשה שלו
משה איבגי בבית המשפט בדיון על הטיעונים המחודשים בפרשה שלו
משה איבגי בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
"אין חולק שמעשיו של האסיר מכוערים וראויים לכל גנאי, ואין צורך להכביר מילים בנוגע לחומרתם במיוחד משום שבוצעו תוך ניצול מעמדו הרם בתעשיית הבידור והתרבות. מעשיו פגעו ללא ספק בזכות הנפגעות על גופן ועל זכותן לכבוד ולחירות", כתבו חברי ועדת השחרורים בשבוע שעבר - אך אמרו כי איבגי לא מסוכן מינית.
"מדובר באסיר שאינו צעיר, ובעקבות חשיפת הפרשה הופסקה עבודתו בעולם הבידור ומאז מחוסר עבודה ומרוחק מנפגעות העבירה", הוסיפו. "התנהגות האסיר בין כותלי בית הסוהר תקינה וכאמור הוא מודה בביצוע העבירות, מביע חרטה עליהן ומגלה רצון להמשיך טיפול בקהילה. מתחילת ההליך המשפטי השתלב האסיר במסגרת טיפול והמשיך בו במהלך המאסר. גורמי הטיפול התרשמו מהשינוי החיובי שחל בעמדותיו ובדרך התבוננותו על מעשיו כמו גם מנכונותו לרכוש כלים כדי להימנע מהתנהגות דומה בעתיד".
2 צפייה בגלריה
כלא חרמון
כלא חרמון
כלא חרמון
(צילום: אביהו שפירא)
"המסוכנות המינית של האסיר הוערכה מהשלב הראשון בדרגה נמוכה, ולכן לא נזקק לטיפול ייעודי", כתבו. "הטיפול שעבר, החשיפה התקשורתית, הפגיעה במעמדו החברתי והמאסר מהווים – לדעת גורמי הטיפול - גורמים המפחיתים מסוכנות, כך שהסיכוי שהאסיר ישוב ויבצע עבירות דומות נמוך. על כך יש להוסיף כי הוכנה בעבורו תוכנית שיקום בקהילה המהווה המשך מהטיפול שעבר בין כותלי בית הסוהר. זאת ועוד, שחרור מוקדם צופה פני עתיד, כך שהדגש מושם בעיקר על התהליך שעבר האסיר בין כותלי בית הסוהר, התנהגותו ומידת המסוכנות לשלום הציבור".
עו"ד חן מאיריעו"ד חן מאירי
יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה להחלטת הפרקליטות שלא לערער על שחרורו המוקדם של משה איבגי: "ערב יום האישה, הפרקליטות כשלה שוב במבחן הערכי ונראה שישנה מדיניות של הקלה עם עברייני מין. לפני זמן לא רב היה זה רונן ביטי, כעת מדובר במשה איבגי - מישהו בפרקליטות צריך להסביר איזה מסר מבקשים שם להעביר לנפגעות ולהבדיל איזה מסר הם רוצים להעביר לטורפים מיניים שרואים את מדיניות הסלחנות הזו וספק אם יורתעו מלעשות מעשים דומים".