3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
המשטרה מעלה כוננות בעקבות הפיגוע בת"א: בצל המתיחות הביטחונית והמבצע בג'נין, מחר (רביעי) בבוקר, יוצבו מחסומים בכבישים בכניסות לערים בכל רחבי הארץ. בנוסף, כוחות מתוגברים של שוטרים יסיירו במרכזי קניות ומסחר.
בינתיים, המפכ"ל יעקב שבתאי והשר איתמר בן גביר הודיעו כי הם בתום חקירת הפיגוע הם יבחנו "את הדרך לציין לשבח את האזרח שנטרל היום את המחבל בזירה ובכך מנע פיגוע קשה יותר". לפי הודעת השניים, "השר והמפכ"ל שוחחו היום עם האזרח ושיבחו את תושייתו שהצילה חיים, תוך שסיכן את חייו אך פעל בנחישות".
שבתאי שוחח עם האזרח שניטרל את המחבל: "התפללתי שהכדור ייצא"
(צילום: דוברות המשטרה)

מנטרל המחבל, קובי יקותיאל, סיפר למפכ"ל זמן קצר אחרי הפיגוע: "רעדתי ברגליים, התפללתי שהכדור ייצא - כי אם לא אני מת". הוא הוסיף כי החנה עם האופנוע שלו מאחורי תחנת האוטובוס, וחשב תחילה שמדובר בתאונת דרכים. לדבריו, "אחרי שהוא פגע בתחנה הוא יצא ודקר מישהו, חשבתי אולי שזה ריב בין נהגים, אבל אז הוא עזב אותו ורץ לכיוון אנשים אחרים. הוצאתי את האקדח ורצתי אחריו.
"הוא בן אדם גבוה ומפחיד, אמרתי לעצמי שהוא יכול להרוג עשרה אנשים אם לא יותר", הוסיף יקותיאל. "יריתי בו פעמיים, הוא אדם חזק והיה לידי בן אדם מבוגר. יריתי לעברו שני כדורים נוספים ואז הוא נפל. הכול קרה מהר". המפכ"ל ששוחח איתו אמר לו: "אתה גיבור, הצלת חיי אדם, יש לך גיבוי ממני".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בתל אביב
איתמר בן גביר בזירת הפיגוע בתל אביב
בן גביר ספג ביקורת בזירת הפיגוע: "אתם אנשי שמאל"
(צילום: Amir Levy / gettyimages)
בהמשך שוחח יקותיאל גם עם בן גביר, שהודה לו על פעולתו. השר גם הגיע לזירת הפיגוע, שם ספג קריאות "תתבייש" ו"לך הביתה" - והשיב למוחים כי "אתם אנשי שמאל".
המחבל שביצע את הפיגוע, עבד אלאלווהאב חלאילה (20), הגיע לזירה באמצעות רכב שגנב ממעסיקו. הוא עלה על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב - כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה ודורס עוברי אורח. בהמשך החל לדקור אנשים, ואז נורה וחוסל על-ידי יקותיאל. ייתכן שהיה לו אישור מסוים שאפשר לו לעבוד בישראל והדבר עדיין נחקר. בינתיים, כוחות צה"ל עצרו כמה מקורביו, גם בתחנת לב המפרץ בחיפה - ובתיעוד שפרסמו הפלסטינים נראים חיילים רבים סביב ביתו בסמוע.
תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל בנאות אפקה

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: Amir Levy/gettyimages)

חמישה מתשעת הפצועים בפיגוע בנאות אפקה בתל אביב במצב קשה, מצבם של חלקם עודכן אחרי ניתוחים שעברו. לפחות שניים מהם, לפי בית החולים בילינסון, נמצאים בסכנת חיים. בין הפצועים יש אישה בהיריון שבאיכילוב הגדירו את מצבה "קשה מאוד", ואמרו כי יש עוד "דרך ארוכה לפניה". מלבדה אושפזו באיכילוב שלושה פצועים נוספים, שתיים במצב קשה ואחד במצב בינוני.