צעיר שישב בבר אילקה, שבו בוצע פיגוע הירי בלב תל אביב, נתקל במחבל ממרחק קצר וניצל בנס. הצעיר ישב יחד עם חברו בבר, כשהמחבל נכנס למקום וירה לעבר המבלים. "פתאום שמענו יריות וזכוכיות מתנפצות, היה בלגן. תפסתי את הרגליים ורצתי, והיו הרבה אחריי".
"נכנסנו לרחובות הפנימיים ואמרתי לכולם לרוץ לשם", שחזר הצעיר. "צלצלתי לחבר שחשבתי שרץ אחריי, אבל הוא לא ענה. כשהרמתי את הראש ראיתי מישהו עומד מולי עם אקדח ומתפעל אותו. רצתי ישר ושמעתי חמש יריות. לא הסתכלתי אחורה ולא שמעתי אותו אומר כלום".
"המחבל עמד אולי שני מטרים מולי", הוסיף. "הוא ירה לעברי ופספס, הכדורים פגעו ברכב חונה".
2 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
זירת הפיגוע. נמלט מהבר ונתקל במחבל
(צילום: EPA)
חברו של הצעיר ראה את האירוע בזמן אמת, לאחר שנמלט לבניין סמוך ועלה לקומה גבוהה. "שנייה לפני היינו יחד. אני ראיתי אותו למטה, הוא ראה את המחבל מסתכל לו בעיניים, ראיתי את המחבל שולף את האקדח ודורך אותו וצעקתי לעברו. נראה לי שזה קצת הרתיע אותו והוא ברח".
שחר עבד בזמן הפיגוע בחנות יין ממול לבר אילקה. "שמעתי רעש מבחוץ וחשבתי שזה נפצים. יצאתי החוצה וראיתי בחור שוכב על הרצפה עם פצע ירי בבטן. מולו בבר היה עוד פצוע".
"היה מלא בלגן, כולם רצו ודחפו אחד את השני ברחוב. אי אפשר היה לזהות מי המחבל ומי לא, כי כולם רצו לכל הכיוונים והייתה היסטריה גדולה", הוסיף. "דיברתי עם הפצוע כדי שיהיה עירני, ולקח זמן עד שהכוחות הגיעו למקום. אנשים הוציאו טלפונים יותר מאשר עזרו לפצועים".
2 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
"המחבל עמד מולי, ירה לעברי ופספס. הכדורים פגעו ברכב חונה"
(צילום: מאיר תורג'מן)
תושב רמת גן אמר שראה את המחבל מול העיניים. הוא ישב יחד עם חבר בבר אילקה, "ואחרי רבע שעה המחבל הופיע מולי והחל לירות. ירדתי לרצפה, חיפשנו מחסה ועלינו על החביות של הבירה".
"הרגשתי שאני נוטף דם", סיפר הפצוע, שמצבו קל עד בינוני. "היו כמה יריות וחיכינו עד שיחלוף זעם. החברה עצמו ברח לבניין מגורים והתחבא שם זמן רב".
מארק מלפייב, צעיר בן 27, ישב בבר הצינה הסמוך ונפצע גם הוא בפיגוע. "הלכתי צפונה, כשעברנו ליד הבר התחלו יריות. ראיתי שהחלון מתנפץ ופתאום כולם התחילו לרוץ", שחזר בבית החולים. "הרגשתי פגיעה בגב, פשוט הלכתי, ראיתי דם, חבר הסתכל עליי ראה שיש מלא דם אז השכיב אותי והזמין אמבולנס. השכנים עזרו לי לעצור את הדם".