קצין מג"ב, רב-פקד ח', שחיסל את המחבל בפיגוע שהתרחש בחווארה אתמול (שישי) אחר הצהריים שחזר אמש את התקרית - ואת הרגעים שבהם התעמת עם המחבל שכמעט חטף לו את נשקו. "אני מבין שאם הנשק נלקח ממני, ועובר לידיים של המחבל, יהיה פה פיגוע אזרחי גדול. אזרחים ישראלים על הציר ממהרים לפני כניסת שבת. ברגע הזה החלטתי תוך כדי מאבק שאני שולף את האקדח ומנטרל את המחבל", אמר.

5 צפייה בגלריה
קצין מג"ב ומפקד מג"ב אמיר כהן
קצין מג"ב ומפקד מג"ב אמיר כהן
הקצין שחיסל את המחבל ומפקד מג"ב אמיר כהן
את התקרית שחזר הקצין, מפקד פלוגה, בפני מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, שהגיע לזירת הפיגוע בכפר הפלסטיני שמדרום לשכם. "הוא נהג בדיוק כפי שמצפים מלוחם וקצין במג"ב - להיות הקו הראשון בהגנה על האזרחים. כשהבין שיש סכנה שהנשק יגיע לידי המחבל שניסה לחטוף, ללא היסוס נטרל אותו. הוא מנע פיגוע גדול שיכול היה להיכנס לתוך השבת אם המחבל היה מצליח לחטוף את הנשק", אמר מפקד מג"ב. הוא הוסיף כי הקצין פעל בגבורה, כלשונו.
לדברי כהן, "מדובר בשני אירועים שהתחברו יחד. המ"פ והלוחמים היו בסיור שגרתי על הציר לפני כניסת שבת. המ"פ זיהה התקהלות של פלסטינים על הציר, וכשביקש לפנות אותו שמע 'נפגעתי' מהלוחם שנדקר צמוד לעין. הוא מבין שהוא בפיגוע, דיווח בקשר ופרק מהרכב". כהן הוסיף שכ-20 מטרים מהמקום המ"פ זיהה רכב ישראלי שחלונותיו מנופצים, וזיהה בחור צעיר שוכב על הרצפה. הוא התקרב לצעיר, שככל הנראה נורה ע"י הקצין שנהג ברכב, ואז זה התנפל עליו".
5 צפייה בגלריה
לוחם מג"ב שנפגע מהמחבל
לוחם מג"ב שנפגע מהמחבל
הלוחם שנפצע באורח קל בעינו
5 צפייה בגלריה
אירוע דקירה בחווארה
אירוע דקירה בחווארה
קצין מג"ב שחיסל את המחבל בזמן המאבק איתו
בפיגוע נפצע לוחם מג"ב באורח קל ליד עינו ופונה לקבלת טיפול רפואי. המחבל, עמאר חמדי מופלח מהכפר אוסרין שבשומרון, פונה מהזירה במצב קשה - אולם בהמשך הודיע המשרד הפלסטיני לעניינים אזרחיים כי הוא מת מפצעיו.
מתחקיר הפיגוע עלה כי המחבל החל את דרכו בניסיון לפרוץ דלת רכב ישראלי, שבו נסע קצין בחופשה מגדוד 636 של האיסוף הקרבי. המחבל הבין שהדלת נעולה, ניסה לפרוץ אותה עם אבן כשסכין בידו - ונורה באקדח על ידי הקצין שפצע אותו קלות בפניו. אחרי שנפצע, פנה המחבל לכיוון כוח מג"ב שהיה באזור - ודקר את הלוחם, שכאמור נפצע באורח קל. לאחר שדקר את הלוחם, נאבק המחבל בקצין מג"ב וניסה לחטוף את נשקו, דקר אותו - ולבסוף נוטרל באקדח.
5 צפייה בגלריה
אירוע דקירה בחווארה
אירוע דקירה בחווארה
זירת הפיגוע, אמש
(צילום: AFP)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שוחח עם הקצין שנטרל את המחבל, ושיבח אותו על מהירות התגובה ועל כך שמנע מהמחבל להמשיך לפגוע בכוח שפעל באזור. "פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח. בפעילותכם המהירה הוכחתם ערנות ומהירות תגובה ובכך מנעתם פגיעה באזרחים בשטח", אמר המפכ"ל לקצין בשיחה ביניהם. "השוטרים שלנו נמצאים בקו הראשון, ערניים לכל אירוע, ומהירות התגובה שלהם מוכיחה מקצועיות ונחישות. אני מאחל החלמה מהירה ובריאות לקצין והלוחם".
ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה טען כי ישראל הוציאה להורג את המחבל בזירה. "זירת ההוצאה להורג בחווארה משקפת את הטרור המאורגן שמבצעים חיילי הכיבוש, המונע מאמונה המבוססת על הרג וירי בילדינו. החיילים חשים שאין שום השלכות למעשיהם וזה מעודד אותם לחזור על פשעיהם".
פורסם לראשונה: 18:40, 02.12.22