יממה רביעית להיעלמות היימנוט בת ה-9: מאות שוטרים, חיילים ואזרחים מתנדבים מכל רחבי הארץ עלו היום (רביעי) לצפת וביקשו לקחת חלק בחיפושים הנרחבים אחר הילדה היימנוט קסאו, שנעדרת מאז יום ראשון בערב. למשטרה עדיין אין קצה חוט שיכול להצביע על כיוון חקירה, והאזרחים נקראים להגיע ולהושיט יד במאמצים לאתרה.

במחוז הצפוני במשטרה מפעילים את כל האמצעים הטכנולוגיים והחקירתיים שברשותם בניסיון לאתר את הילדה, אך ככל שנוקפות השעות מפלס הדאגה לשלומה רק הולך וגובר. ביום ראשון הלכה היימנוט לחוג במרכז הקליטה בצפת, עברה מדלת לדלת וחילקה עלוני בחירות, ולא נראתה מאז השעה 19:30 באותו יום.
בשעות האחרונות נפוצה שמועה כי הילדה נמצאה בבור סמוך לבניין; כוחות גדולים של מד"א הגיעו למקום והתעוררה באזור בהלה. בעקבות זאת, במשטרה נאלצו לפרסם הבהרה כי מדובר בשמועת כזב: "אנחנו מבקשים מהציבור להיות רגישים לנושא ולהימנע מהעברת הודעות לא מבוססות ולהיצמד לדיווחים של המשטרה בלבד", נמסר. רועי גולן, דובר מרחב כינרת, הסביר כי "מדובר בדיווחים אשר פוגעים ברגשות המשפחה, שגם ככה נמצאת בסערת רגשות בימים אלו".
בחפ"ק שנפתח במבואת הכניסה למרכז הקליטה, שבו מתגוררת היימנוט עם בני משפחתה, נאספו היום עוד ועוד קבוצות מתנדבים שעברו תדרוך בידי המפקדים על מאמצי החיפוש ויצאו לחיפושים ברחבי העיר והאזור. "אתם נכנסים דירה-דירה, חדר-חדר ובודקים הכול", ביקש מאחת מחוליות החיפוש רב-פקד מיכאל ג'ינו. "אתם פותחים מקררים, ארונות, בודקים מתחת למיטות, בארגזים, במזוודות, תיקים גדולים. צריך לסרוק הכול. אני רוצה שבסוף היום נדע שתא השטח שלכם נסרק".
2 צפייה בגלריה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
התיעוד האחרון של היימנוט. החיפושים בצפת נכנסו ליממה הרביעית
(צילום: אפי שריר)
2 צפייה בגלריה
חיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו בצפת
חיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו בצפת
משפחתה של היימנוט
(צילום: אביהו שפירא)
לאחר כמה דקות יצאו חברי החוליה כשבידיהם מפות, ואחרים נכנסו לקבל תדרוך ומשימת איתור אחרת. "היה לי חשוב להגיע, כי כל הזמן יש תחושה שקורים דברים ממש לא טובים ואין לי איך לעזור", סיפרה רותם גרשקוביץ מחצור הגלילית. היא הסבירה כי "יש אנשים חטופים בעזה שאין לי איך לעזור למצוא אותם, ופה אני יכולה, אז יצאתי לשטח ואני מחפשת אחריה". גרשקוביץ, שמצטרפת למאמצי החיפוש בפעם השנייה, אומרת ש"גם לחפש ולא למצוא זה משהו, כי אנחנו יודעים שכנראה היא לא שם".
מחוץ לבניין מרכז הקליטה נאספו רבים והעלו השערות חסרות בסיס לגבי נסיבות היעלמותה של היימנוט. "בדקנו בכל מקום. חיפשנו וחיפשנו ואין כלום", אמר בתסכול נור הייב, אחד מעובדי המקום. אפרים נגוסה, בן העדה האתיופית, הגיע מראש העין והזדרז לנצל כל רגע שלו בעיר כדי לסייע. "הגעתי כמו כל אזרח בישראל ששמע על הילדה, ורציתי לעזור בחיפוש בתקווה רבה שנמצא אותה". לדבריו, "התחושות רעות מאוד, באופן טבעי, כי עבר זמן רב וצריך להתפלל שנזכה לבשורות טובות. קשה לי להאמין שהיא תהיה מסוגלת להסתדר לבד כל כך הרבה ימים".
במרכז הקליטה עוטפים את בני הקהילה העולים החדשים מאתיופיה בתמיכה רבה, ועובדים סוציאליים תומכים בבני המשפחות החוששים, שלא נותנים כעת לילדיהם לצאת מהבית ללא השגחה. "אנחנו המומים מאוד, זה מקרה נדיר שאנחנו לא רגילים לראות במדינה", שיתף הרב ארז טייאג'ו, חבר המשפחה ורב הקהילה.

"אני מכיר את המשפחה, מלווה אותה מאז שהם עלו לארץ. משפחה מאוד מיוחדת. גם את הילדה אני מכיר אישית, וזה באמת כואב. ילדה מאוד חביבה וחרוצה, ופתאום ככה נעלמת ואנחנו לא יודעים מה קורה איתה". טייאג'ו ביקש להודות למשתתפים בחיפושים ולכוחות הביטחון: "אנחנו רוצים להודות לאנשים שבאו להתנדב ולעם ישראל שמתגייס לעזרתנו. אנחנו מאוד מקווים שימצאו אותה בחיים, כי אין אפשרות אחרת. אנחנו מתפללים ומחזקים את המשפחה, ורוצים שהיא תחזור הביתה כמה שיותר מהר".