2 צפייה בגלריה
אנשים הגיעו לדרוש את כספם לאחר שוד הכספות בתל אביב
אנשים הגיעו לדרוש את כספם לאחר שוד הכספות בתל אביב
לקוחות שהגיעו לדרוש את כספם בחזרה
(צילום: מוטי קמחי)
בן 40 מנתניה נעצר אתמול (שני) בחשד שהיה מעורב בשוד הכספות בתל אביב לפני כחודשיים. כך מסרה המשטרה שהדגישה כי החקירה עדיין נמשכת. החשוד יובא במהלך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
חדר הכספות שנפרץ
(צילום: סיון חילאי, האיש האפור)
עו"ד ג'קי סגרון, המייצג את החשוד, אמר ל-ynet כי "מרשי חף מפשע ומכחיש בתוקף כל קשר או מעורבות בחשדות המיוחסים לו".
הפריצה והשוד של הכספות לא רק מסעירים את בעלי הכספות והמשטרה, אלא גם את עולם הביטחון, שכן מקום שכזה היה אמור להיות מאובטח בצורה יסודית. בכיר לשעבר במערך האבטחה במשטרה אמר הערב ל-ynet כי על אף שבמקומות כאלה ישנם לעיתים שני מעגלי אבטחה, "רבים היו זזים אילו הוא היה השומר במקום ומישהו היה מכוון עליו אקדח". ייתכן והעובדה ששני הפורצים הגיעו למתחם לאחר שקבעו פגישה במקום בסיום ההתעניינות הטלפונית מספר ימים קודם לכן עזרה להם להיכנס פנימה למתחם המוביל לחדר הכספות.
"למעשה יש מרכיב מיגון שהוא השומר ומרכיב מיגון טכנולוגי. צריכה להיות שם ובכלל בכל הכספות מערכת מיגון שמפעילה אזעקה, כך שברגע שהמעגל הראשון נפרץ היא מופעלת באופן אוטומטי. בדרך כלל הקירות במקומות כמו כספות עבים ומבטון וקשה מאוד לפרוץ אותם. כאן נגעו בנקודת התורפה של עולם הכספות והיא הכניסה לכספת עם השומר".
השוד אירע ב-30 בדצמבר, אז נכנסו הפורצים לחדר הכספות של חברות "רותנים כספות", כפתו את המאבטח ושדדו עשרות תיבות מאובטחות. המשטרה, שהוזעקה למקום, מצאה כספות רבות זרוקות על רצפת החדר כשחלקן פתוחות.
עו"ד ג'קי סגרוןעו"ד ג'קי סגרוןצילום: אלבום פרטי
בין הפריטים שנגנבו מהמקום היו 60 שעוני יוקרה ו-150 אלף שקל. לפי אתר החברה, מדובר ב"חדר הכספות המאובטח הראשון והגדול ביותר בישראל". באתר נכתב כי בין לקוחות החברה נמצאים גם אנשי עסקים מובילים ומנכ"לי החברות המובילות במשק.