תגובה ראשונה של פרקליט המדינה עמית איסמן לחקירת החשוד מהפרקליטות: "לא נוכל להשלים עם הפרת חוק, קלה כחמורה, מצד מי שמהווים חלק חשוב ביותר ממערכת אכיפת החוק במדינת ישראל". הפרשה נחשפה הבוקר (שלישי) לאחר שהמשטרה עיכבה פרקליט בשנות ה-20 לחייו, תושב הצפון שעובד בפרקליטות המדינה, שנחשד בשימוש לרעה בכוח משרתו ובמרמה והפרת אמונים.
על פי החשד, הוא השתמש בכוחו כדי לפגוע תדמיתית בבן הזוג של גרושתו. לאחר שהסתיימה חקירתו ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433, הוא הורחק בהסכמה תחת תנאים מגבילים למשך 15 ימים מהפרקליטות. חשודים נוספים בפרשה שוחררו אף הם בסיום החקירה שתימשך בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433. החקירה תימשך בימים הקרובים
(צילום: נדב אבס)
בעקבות החקירה שלח איסמן מכתב לכלל עובדי הפרקליטות בו כתב: "הבוקר פורסמה הודעת משטרת ישראל על אודות פרשה בה נחקר, בין השאר, פרקליט מהחטיבה האזרחית בפרקליטות המדינה כחשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, שנעברו לכאורה במסגרת מילוי תפקידו. מדובר בחשדות חמורים אשר אם יתבררו כנכונים, הרי שהם עומדים בניגוד מוחלט לדרכה של פרקליטות המדינה ולערכים המנחים אותנו בפעולתנו. בנסיבות העניין, היועצת המשפטית לממשלה קיבלה את עמדתי שנכון שאירוע זה לא יטופל על ידי הפרקליטות והחליטה שהוא יטופל וילווה על ידי משפטנים מיומנים ממערך הייעוץ והחקיקה.
ועידת המשפט של לשכת עורכי הדיןעמית איסמןצילום: אביגיל עוזי
"תקוותי שהחקירה היסודית אותה מקיימת משטרת ישראל תלמד כי לא נפל כל דופי בפעולותיו של הפרקליט, אשר לעת הזו עומדת לו כידוע חזקת החפות, כמו לכל חשוד אחר. עם זאת, ככל שהחקירה תלמד כי הפרקליט פעל חלילה בניגוד לחוק, הרי שיהיה מקום למצות עמו את הדין עד תום. יש לי אמון מלא ביושרם, ביושרתם ובמקצועיותם של כלל עובדות ועובדי פרקליטות המדינה, אשר עושים לילות כימים ופועלים ללא לאות לשמירת שלטון החוק במדינת ישראל ולביצורו. עם זאת, אדגיש את המובן מאליו: לא נוכל להשלים עם הפרת חוק, קלה כחמורה, מצד מי שמהווים חלק חשוב ביותר ממערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, המייצגים את המדינה בערכאות השונות ואמונים על שמירתו של האינטרס הציבורי".
בסיום מכתבו ציין כי "נוכח חומרת העבירות הלכאוריות, טיבן והזיקה בינן לבין תפקידו של הפרקליט, פניתי לראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה בבקשה לבחון את השעייתו של הפרקליט, עד לתום בירור הדברים".