1 צפייה בגלריה
ניר בן חיים
ניר בן חיים
"". ניר בן חיים והבריכה
(צילום: אלעד גרשגורן)
בריכת השיחה שלפי החשד נבנתה בניגוד לחוק וללא היתר בחצר ביתו של ממלא מקום ראש העיר חדרה, ניר בן חיים, נאטמה בעקבות הפרסום ב-ynet. מתנגדיו של בן חיים גם דורשים להגיש נגדו כתב אישום בעקבות זאת, ולהתייחס לבן חיים כמו כל אזרח שעבר על חוק התכנון והבנייה.
הפרסום ב-ynet על אודות הבריכה הלא-חוקית עורר סערה ברשתות החברתיות, בין היתר על רקע העובדה שזו לא פעם שראש עיר בחדרה מסתבך בפלילים. בן חיים, נזכיר, מונה לתפקיד אחרי הגשת כתב האישום נגד קודמו, צביקה גנדלמן. לגנדלמן עצמו קדמו שני ראשי עיר שנחשדו בעבירות שחיתות.
מתנגדיו של בן חיים הציגו כתב אישום שהוגש נגד תושב אחר בעיר, שמתגורר בשכונת בית אליעזר שבה מתגורר גם בן חיים. בכתב האישום שהוגש ביולי השנה על-ידי הוועדה המקומית של עיריית חדרה, טענה התובעת עו"ד מירב אחטר - נציגת היועמ"ש - כי התושב בנה בריכה מחומר קל בתוך האדמה, על שטח של 28 מ"ר.
"אסור שתהיה אכיפה בררנית ולאכוף את החוק רק על האזרח הקטן", טענו. "כל מי שעובר על החוק וביצע עבירת בנייה צריך לעמוד לדין, גם אם מדובר בראש עיר, נבחר ציבור וכיו"ב. אם הכתבה ב-ynet לא הייתה מתפרסמת הבריכה הייתה עדיין קיימת ובשימוש. גם אם הוא כיסה אותה, עדיין בוצעה עבירה".
בן חיים, חבר מועצת העיר, לא נבחר לראשות העיר על-ידי התושבים, וכאמור מונה לתפקיד על-ידי חברי המועצה בעקבות השעייתו של גנדלמן שנאשם בעבירות שחיתות.
טרם התקבלה התייחסות של לשכת ראש העיר. שלשום נמסר מטעמה כי "מדובר בנכס בבעלות משפחת בן חיים, ולא של ראש העיר. הבריכה המדוברת קטנת ממדים ומיועדת לשימוש עונתי. בכל מקרה, ככל שיידרש לאחר בדיקה, בעלי הנכס יגישו בקשה להיתר במידת הצורך".
בתגובה לשאלת ynet האם הוגשה בקשה להיתר, והאם בן חיים קיבל היתר כנדרש, בעירייה השיבו: "על פי חוק, העירייה מנועה מהעברת מידע אודות תיקי ועדה מקומית".