מסתבכים בדרך לאומן: שבעה ישראלים נעצרו אמש (חמישי) בשני מקרים שונים, כשהיו בדרכם להעביר את ראש השנה בעיר האוקראינית שבה שוכן קברו של הרבי נחמן מברסלב.
2 צפייה בגלריה
חסידים רבים מעוכבים במעבר הגבול
חסידים רבים מעוכבים במעבר הגבול
חסידים מעוכבים במעבר הגבול
(צילום: המטוס הקדוש 148)
ליד ויניצה היה מעורב רכב ובו ישראלים שהיו בדרך לאומן בתאונת דרכים עם רכב מקומי. צעירה אוקראינית נהרגה בתאונה, ושלושת הישראלים שהיו ברכב - ובהם הנהג - נעצרו לחקירה. ממשרד החוץ נמסר כי הקונסולית בקייב קטי נחשון מכירה את המקרה ומטפלת בו.
במקרה אחר, גם כן ליד ויניצה, משטרת אוקראינה עצרה במעבר הגבול ארבעה ישראלים בחשד להחזקת סמים. הם נלקחו לחקירה. הקונסולית, צוות החפ"ק לאומן והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ מטפלים במקרה זה.

2 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה נפגש עם רבנים וחילק מדליות הצטיינות
נשיא אוקראינה נפגש עם רבנים וחילק מדליות הצטיינות
זלנסקי במפגש עם הרבנים
על פי העדכון האחרון, מאתמול ב-20:00 בערב, במעברי הגבולות המובילים לאומן נכנסו עד כה כ-36,350 איש. מדובר במספר אף גדול יותר מזה שבו נקב ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
"נתניהו התקשר אליי וביקש עזרה עם ההגעה לאומן. הוא אמר שיש בה מקלטים רק ל-11,000 אנשים, אבל צפויים להגיע 30,000. אמרתי לו שאם ישראל תשלח כיפת ברזל זה יעזור להגן על האזרחים שלו, והבטחתי לו שאם הוא יבוא לאוקראינה, אסע איתו לאומן", אמר זלנסקי בשיחתו הראשונה מפרוץ המלחמה עם רבנים ושליחי חב"ד.
פורסם לראשונה: 23:14, 14.09.23