3 צפייה בגלריה
יבגני קליינמן ומיכאל ניקולקין
יבגני קליינמן ומיכאל ניקולקין
יבגני קליינמן ומיכאל ניקולקין
(צילום: שאול גולן)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 26 שנות מאסר על מיכאל ניקולקין, בן 25 מבת ים, שרצח לפני כשנתיים את אחיו למחצה יבגני קליינמן. בית המשפט החליט שלא לפסוק פיצויים לקרוביו של קליינמן.
אמם של הרוצח והנרצח, ילנה בורודקין, העידה בשלב הטיעונים לעונש, וביקשה מהשופטים רענן בן יוסף, אירית קלמן ברום ושרית זמיר, לגזור עליו את העונש הקל ביותר שניתן. "אני כבר מזמן סלחתי לו, ומאוד אוהבת אותו", אמרה. מנגד, עורכת הדין פנינה לוי מהפרקליטות טענה כי "הנאשם פגע באחיו והיה האדם הקרוב אליו ביותר מלבד אמו, הנקרעת בין זיכרון בנה המת לבין בנה החי, וזאת אך ורק בשל קנאתו לאחיו המוצלח יותר ותחושותיו כי הוא חי בצלו".
לבסוף החליטו השופטים להיענות לבקשת האם. "כאבה של אם הנאשם והקורבן נגעה לליבנו, כאבה קשה ומובן לכל אנוש. נתנו משקל לדבריה ולבכיה במידה הראויה".
בינואר 2020, הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד ניקולקין בגין רצח בנסיבות מחמירות של קליינמן. על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי לוי, האחים התגוררו יחד בבית בעיר ואירחו בדירתם שבשדרות בן גוריון תיירים תמורת דמי שכירות מופחתים.
בין הנאשם לאחיו המנוח שררה מערכת יחסים מעורערת והם הרבו לריב ביניהם. במהלך המריבות עזב מיכאל את הבית כמה פעמים. בשל כך, לפי הפרקליטות, גמלה בליבו ההחלטה לרצוח את אחיו.
ביוני האחרון, שנה וחצי מאז פתיחת המשפט, הגיע ניקולקין להסדר טיעון, ללא הסכמה על העונש שהושאר להחלטת השופט. במקום אישום ברצח בנסיבות מחמירות, הוא הורשע ברצח בכוונה - סעיף שלא מחייב מאסר עולם. הפרקליטות בכל זאת ביקשה להטיל עליו מאסר עולם, ואילו סנגורו ירוסלב מץ מהסנגוריה הציבורית ביקש לגזור עליו עונש ברף התחתון של מתחם הענישה - בין 29-20 שנים.
הסנגור גם הדגיש כי על אף שהרוצח כשיר לעמוד לדין, ביום האירוע הוא היה במצב של הרעלת סמים ואלכוהול, כשברקע התמודד עם הפרעות שינה ומערכת יחסים מורכבת עם אחיו.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
זירת הרצח בבת ים
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: מוטי קמחי)
לפי האישום המתוקן שבו הודה והורשע, יום לפני הרצח נכנס ניקולקין לחדר שבו לנו תיירות ונכנס למיטת אחת מהן, ללא רשותה. היא החלה לבכות ודרשה שיעזוב. האחים רבו מסיבות שונות והמנוח הורה לאחיו לעזוב את הדירה. הוא עזב לזמן קצר, התקשר לאותה תיירת וביקש לשוב. הוא חזר באישורה, אך אז שוב התפתח ריב בינו לאחיו על רקע התנהגותו מול התיירות ושוב גורש מהדירה.
למחרת, ב-15 בדצמבר 2019, שב הנאשם לדירה ואכל ארוחת ערב עם התיירות ואחיו. התיירות פרשו לישון, וגם אחיו הלך לישון בסלון. אז הנאשם לקח סכין מטבח ארוכה, במשך 10 דקות הסתובב איתה, ולבסוף כרע ברך מול אחיו הישן ונעץ בדקירה יחידה את הסכין בחזהו. אחיו התעורר בבהלה זעק "אמבולנס" והתמוטט.
הנאשם העיר את התיירות ובישר להן "זהו הרגתי את אחי". הן נמלטו מהדירה, וגם הנאשם יצא מן המקום כשהוא מותיר את אחיו להתבוסס בדמו. הוא שכר חדר במלון ולא דיווח מיידית למשטרה, ורק אחרי שש שעות הסגיר את עצמו.