2 צפייה בגלריה
תיכון עירוני א' בתל אביב
תיכון עירוני א' בתל אביב
תיכון עירוני א' בתל אביב
(צילום: ירון ברנר)
אלימות קשה בבית הספר: תלמיד כיתה ט' בתיכון עירוני א' לאמנויות בתל אביב סטר בצהריים (שלישי) למורה ורכזת שכבה במוסד החינוכי. כמה תלמידים שהיו עדים לתקרית גיחכו ומחאו כפיים. מנהל בית הספר פרסם תגובה חריפה: "זהו אירוע חסר תקדים בבית הספר, אירוע שמטלטל את כולנו". התלמיד הושעה.
מיד לאחר התקרית כינסו המורים את התלמידים כדי לשוחח עמם על ההתרחשות החריגה, ובהמשך החליטו המורים לסגור את בית הספר השש-שנתי וכל התלמידים נשלחו לבתיהם. עם פתיחת הלימודים מחר בבוקר, יעלה הנושא שוב לשיחה עם התלמידים.
"בכאב לב עמוק ואמיתי, אני משתף לצערי את כולם בשקיפות כי היום תלמיד בכיתה ט' הכה מורה באופן פיסי", כתב המנהל יואב פרידן להורים ולתלמידים. "כולנו מחבקים ומחזקים את המורה. להבנתנו, תלמידים נוספים הביעו תמיכה באלימות, לרבות ברשתות החברתיות. מובהר כי אנו נטפל בחומרה רבתית בכל ביטוי התומך בגילוי האלימות. מדובר באירוע חסר תקדים בחומרתו".

"האחריות על חינוך הילדים מתחילה מהבית"

תמי שעיה, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, אמרה: "אנו מגנים בכל תוקף את אירוע האלימות שהיה היום, שבו תלמיד כיתה ט' תקף פיזית מורה בבית הספר. זהו אירוע יחיד במינו וחסר תקדים בעירוני א', בטח בשנים האחרונות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה מול המנהל והצוות החינוכי".
שעיה אמרה עוד: "חשוב לי לציין כי עד כמה שההורים חווים קושי גדול בחינוך הילדים, בעיקר בעקבות השנתיים המורכבות שעברו על הילדים שלנו, האחריות על חינוך הילדים היא קודם כל שלנו ומתחילה מהבית. העירייה ובית הספר מקצים משאבים רבים וללא עלות בעזרה להורים, עם הדרכות הוריות וכלים פרקטיים למתן עזרה עם הילדים ובכל התחומים".
2 צפייה בגלריה
ציפי ברנד
ציפי ברנד
"להציב גבול ברור ממי שחוצה אותו". סגנית ראש העיר ברנד
(צילום: יונתן בלום)
ציפי ברנד, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו, ציינה בתגובה: "כאימא לתלמידי בית הספר שבו תלמיד סטר למורה וכסגנית ראש העיר, אני קוראת לפעול במלוא חומרת הדין עם התוקף ולא להקל גם בחלקם של מי שעמדו מנגד ומחאו כפיים.
שוחחתי עם מורים בבית הספר וביקשתי להעביר מסר של חיזוק, במקביל לגינוי החריף בשמי ובשם הורי התלמידים בעיר. זה מתחיל בסרטון ביוש, ממשיך עם סטירה ואת התוצאות אנחנו פוגשים ברחובות, בכבישים ובאצטדיונים מדי יום. התלמידים של היום הם אזרחי המחר ועל כולנו להציב כאן ועכשיו גבול ברור ומחיר כבד מכל מי שחוצה אותו".