2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנוף הגליל
זירת הרצח בנוף הגליל
רסמיה ברבור וזירת הרצח
(צילום: נחום סגל)
קרובי משפחתה וחברותיה של רסמיה ברבור (28) סיפרו היום (שישי) על האישה ההרה שנרצחה על-ידי בעלה מחמוד רסלאן (30) בנוף הגליל, ואמרו כי הם עדיין לא מעכלים את הרצח. "הם התחתנו לפני חמש שנים, לא היה חסר להם שום דבר", אמרו. "בימים האחרונים רסלאן התנהג בצורה מוזרה והיה עצבני, לא היה ברור למה".
לדבריהם, בנם של השניים, בן 3, ישן בזמן הרצח בחדר אחר - והתעורר מהצעקות. "כשבאו לקחת אותו מהבית, כל הבגדים שלו היו מלאים בדם", אמרו. "הוא היה במצב נפשי קשה ולא הצליח לדבר. הוא רק אמר 'אבא צעק על אמא'". ברבור הייתה בחודש החמישי להריונה.

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנוף הגליל
זירת הרצח בנוף הגליל
הבעל התקשר למשטרה ואמר שרצח את רסמיה. הזירה בנוף הגליל
(צילום: נחום סגל)
בני משפחתה של ברבור סיפרו על אישה "ישרה ומכובדת", ש"איש לא דיבר עליה מילה רעה". אחת מחברותיה אמרה שלא הבחינה בסימני מצוקה כלשהם. "כנראה שלא רצתה לחשוף את מצבה", אמרה. "היא חיכתה לילד השני שלה והכינה לו דברים מיוחדים. לצערי, הוא נרצח יחד איתה. זה רצח כפול".
חברה אחרת אמרה גם היא שלא הרגישה סימני מצוקה כלשהם. "היא אף פעם לא התלוננה עליו", אמרה. "אני בהלם, בהתחלה חשבתי שזה שקר. צריכים להתייחס למקרה הזה כרצח כפול".

במהלך הלילה, סמוך לשעה 01:30 לפנות בוקר, התקשר רסלאן למשטרה והודיע שרצח את אשתו. שוטרים שהגיעו לזירה עצרו אותו. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו של הבעל, מחמוד רסלאן, עד 30 בינואר. הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. חקירה ראשונית העלתה כי הבעל דקר את אשתו למוות, ושכנים ששמעו צעקות מהדירה הזעיקו את כוחות ההצלה. צוות של מגן דוד אדום קבע מוות בזירה.
עו"ד יוסף חאזם, פרקליטו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "מדובר באירוע קשה. לאור מצבו הנפשי, בית המשפט החליט לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת".
בני הזוג לא מוכרים לשירותי הרווחה בנוף הגליל. הם עברו באחרונה מנצרת לעיר הסמוכה.
צליל ביטון, פרמדיקית מד"א שהגיעה למקום, סיפרה: "שוטרים הובילו אותנו לזירת האירוע. ראינו אישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם פציעות חודרות. היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".
בעקבות הרצח, עלה מניין הנרצחים מתחילת השנה בחברה הערבית עלה לשישה. שלושה מהם נורו למוות, שניים נרצחו בדקירות ואחד הועלה באש ברכבו.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.