150 יום חלפו מאז שבעה באוקטובר, ו-134 חטופים עדיין מוחזקים בשבי חמאס. הבוקר (שני) הגיעו בני משפחותיהם לכנסת, והציגו את תמונות החטופים בקריאה לקידום עסקה שתבטיח את חזרתם לישראל. הם ספרו עד 150, הקריאו את שמותיהם של החטופים בקול - וזעקו.


3 צפייה בגלריה
מיצג משפחות החטופים בכנסת
מיצג משפחות החטופים בכנסת
התמונות והשמות
(צילום: גיל יוחנן)
3 צפייה בגלריה
מיצג משפחות החטופים בכנסת
מיצג משפחות החטופים בכנסת
(צילום: סיון חילאי)
3 צפייה בגלריה
מיצג משפחות החטופים בכנסת
מיצג משפחות החטופים בכנסת
(צילום: גיל יוחנן)
מירב לשם גונן, אמה של רומי שנחטפה ממסיבת נובה, הגיעה לאחר מכן לוועדה לביטחון לאומי ואמרה בבכי: "בכל בוקר בימים האחרונים אני מבקשת סליחה מרומי. סליחה שעברו 150 יום ולא הצלחתי להביא אותה".
היא הוסיפה כי "זו לא משימה רק שלי, זו משימה של כולנו. אני מצפה שנזכור שזו המשימה של כולנו. אני רוצה שנוודא שאנחנו עושים הכל, בכל הערוצים, כדי שהם יחזרו כמה שיותר מהר. בכל בוקר אני קמה עם משהו שלא היה לי קודם ואני מצטערת".
גם דקל ליפשיץ, נכדו של עודד ליפשיץ מניר עוז, ביקר בכנסת. בדיון בוועדת חוקה אמר כי "אם אנחנו נחכה קודם למוטט את חמאס, אנחנו נוותר על הפצועים, על הזקנים, על כל אחד מהחיילים שייכנס למבצע כזה או אחר בניסיון לשחרור חטופים. זו המשמעות של לא להביא עסקה".
לדבריו, "אם ינסו לשחרר את סבא שלי במבצע חילוץ והוא ידע שמישהו נהרג הוא לא ישרוד את זה. ישבר לו הלב במקום. אני לא רוצה שמישהו ייהרג בניסיון לחלץ אותו. צריך להביא לעסקה ולשחרר כמה שיותר חטופים, כדי שיהיו כמה שפחות מתים. צריך להילחם בחמאס, אבל קודם להחזיר את החטופים בחיים - ומהר".
מנגד, שמעון אור, דודו של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה לצד זוגתו נועה ארגמני, הביע בדיון ועדת העלייה והקליטה את מורת רוחו מהשיח על עסקה "פשרנית", לדבריו: "ככה לא מתנהלים עם רוצחים. כופים עליהם עסקאות, לא מנהלים משא ומתן עם כאלו אנשים. נשיא ארה"ב מתחנן לעסקה כדי שיוכל להביא תוצאה טובה לבוחרים שלו - ואנחנו פה 150 יום ואין כלום".
הוא הדגיש כי חמאס "לא ישחררו אף אחד. הם יוציאו לנו את הדם, אחד אחד. אנחנו לא מקבלים חטופים וחיילים נהרגים. אני אומר פה לראש הממשלה ולבני גנץ, לא מעניין אותנו מי יעשה שריר אחד לשני עם כל המשחקים האלה. אותנו מעניינים החטופים, ואם אתם תעשו כל מיני סלטים פוליטיים באמצע אנחנו נבוא איתכם חשבון. מספיק עם המשחקים הפוליטיים ועסקאות הדמה, אין לנו זמן".
במקביל, ולציון 150 הימים שחלפו, התכנסה ועדת הבריאות של הכנסת לדיון במצבם הבריאותי של בני משפחות החטופים - שהולך ומחריף. נציגת המדינה אמרה בדיון כי הם יוצרים קשר עם המשפחות, ואחיו של החטוף עופר קלדרון התפרץ: "150 ימים שאף נציג של ממשלת ישראל לא התקשר אליי ולא דיבר איתי. לפני שבועיים איימתי להתאבד כי נגמר האוויר".