3 צפייה בגלריה
זירת אירוע השריפה בפתח תקווה
זירת אירוע השריפה בפתח תקווה
זירת השריפה בפתח תקווה
גבר כבן 50 נמצא הלילה (בין חמישי לשישי) ללא רוח חיים בחצר בניין בפתח תקווה שבו התרחשה שריפה. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח כי היה מחוסר הכרה עם כוויות קשות בגופו, וקבע את מותו במקום. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע, ול-ynet נודע כי בין היתר נבדק אם מותו נגרם כתוצאה מאירוע פלילי - וגם אם מדובר ברצח. מחקירה ראשונית עולה כי דלת דירתו של המנוח בקומה השנייה הייתה למעשה נעולה, ועל גופתו היו סימנים מחשידים.
בשעה 2:47 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על שריפה בבניין מגורים בן ארבע קומות ברחוב ההסתדרות בפתח תקווה. פרמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה ברחבת הבניין כשהוא סובל מכוויות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
מתחנת כבאות והצלה פתח תקווה נמסר כי לוחמי האש הוזעקו לזירה בעקבות דיווח על שריפת אופניים חשמליים, ובהגיעם למקום גילו את גופת הגבר. "במקביל מפקד המשמרת הורה לפרוץ את דלת הדירה. לוחמי האש זיהו שני מוקדי בעירה קטנים, והצוותים פעלו לכיבוי מהיר ולסריקה לאחר נפגעים נוספים. חקירת האירוע הועברה לידי משטרת ישראל".
מהמשטרה נמסר כי שוטרי תחנת פתח תקווה יחד עם אנשי כבאות והצלה סרקו את דירתו של המנוח. "חוקרי הזיהוי הפלילי בוחנים את הזירה, לצד העברת המנוח אל המכון לרפואה משפטית, להמשך בחינת גורמי רפואה", נמסר.

הדליק מדורה, נרדם - והאש התלקחה

באירוע אחר הלילה בערערה שבמשולש נספה גבר בן 60 בשריפה שפרצה בתוך מכולה שבה הוא מתגורר. מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי הוא נכנס למכולה להתחמם והדליק מדורה, ונחנק מהעשן ככל הנראה בזמן שנרדם, ובהמשך האש התקלחה.

3 צפייה בגלריה
זירת השריפה בערערה
זירת השריפה בערערה
זירת השריפה בערערה
( צילום: דוברות כבאות והצלה)
3 צפייה בגלריה
זירת השריפה בערערה
זירת השריפה בערערה
"היה יכול להיות אסון גדול יותר". בלוני הגז שנמצאו בזירת השריפה בערערה
לוחמי האש של תחנת חדרה הוזעקל לכבות את השריפה. הצוותים בפיקודו של רשף מג'די טיארה פרצו למכולה וחילצו את האיש ללא רוח חיים. לדברי טיארה, "מקור השריפה היה מתחת למיטה, והמקרה היה יכול לגרום לאסון יותר גדול בגלל שבעה בלוני גז בגדלים שונים שהיו במקום".
צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח על גבר עם כוויות בכל חלקי גופו, וקבע את מותו. החובשים של מד"א עלי עזאם ופאדי כבהא סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו לכיבוי השריפה במכולה שהייתה בסמוך לבתים. הם חילצו אלינו גבר כשהוא מחוסר הכרה וסובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".