2 צפייה בגלריה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
בית ספר מושבת. ארכיון
יו"ר ארגון המורים רן ארז הכריז היום (שישי) על שביתה כללית בבתי הספר העל-יסודיים ביום ראשון. המשמעות - כל התיכונים יושבתו. מורים המשתייכים לארגון המורים ומלמדים בחטיבות הביניים לא ישבתו, וגם בתי ספר לחינוך מיוחד לא יושבתו. "זו שביתת אזהרה בת יום. אנחנו דורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל-יסודי בישראל יעמוד על 12,000 שקלים בחודש", אמר ארז.
לדבריו, "לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל מו"מ ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל-יסודי, הגיעו מים עד נפש. דרישת ארגון המורים היא ששכר מורה מתחיל בחינוך העל יסודי יעמוד על 12 אלף שקל. משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה שהורה כמה פעמים למדינה לקיים מו"מ ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה".

2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"שביתת אזהרה". רן ארז
(צילום: נדב אבס)
הוא הוסיף: "אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי למורי העל-יסודי, היעד הוא שכר של 12 אלף שקלים למורה מתחיל. מאסנו משנה שלמה של סחבת מכוונת של משרד האוצר".
משרד האוצר מסר בתגובה להודעת השביתה כי הוא "מצר על ההתנהלות התמוהה וחסרת תום הלב של ארגון המורים. נציין כי הפגישה שנקבעה לאתמול בוטלה על ידי ארגון המורים עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. משרד האוצר קורא לארגון המורים למנוע את הפגיעה המיותרת בתלמידים, ולשוב לשולחן המשא-ומתן".
בתגובה להודעת האוצר אמר ארז: "חצי אמת גרועה משקר. שוב משה בכר, סגן הממונה על השכר, שלח למו"מ פקידים זוטרים שאין להם סמכות לקבל שום החלטה ובכך ממשיכים את ההתחמקות מלנהל מו"מ אמיתי - כפי שהתחמקו במשך כל השנה האחרונה. האוצר הוא זה שפוגע במערכת החינוך".
ממרכז השלטון המקומי נמסר: "אנו קוראים למשרד האוצר להפסיק את הסחבת ולחזור מיידית לשולחן המו"מ עם ארגון המורים העל-יסודיים ולדאוג לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של מורי החטיבות העליונות".
לפני כשבועיים וחצי כתב ארז לכל המנהלים והמורים בחינוך העל-יסודי כי "בנובמבר בית הדין הארצי לעבודה הורה למדינה לנהל עימנו משא ומתן אינטנסיבי במטרה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי למען שיפור תנאי העבודה שלנו. במקביל התחייבנו לשקט תעשייתי ולהפסקת העיצומים עד מרץ". לטענתו, החודש הובהר לו כי אין כל כוונה לקיים משא ומתן, כפי שנקבע. "ניאלץ לחדש את המאבק", כתב.
למחרת סיפר בריאיון לאולפן ynet כי "עד עכשיו המו"מ היה עקר. נאלצנו להגיע לבית הדין הארצי לעבודה ושם הוא פסק שעל האוצר לנהל איתנו מו"מ רציף ובנפש חפצה. הם לא עשו זאת. לפני כמה ימים הודיע לנו סגן הממונה על השכר בצורה שלא משתמעת לשני פנים: 'אין לנו כוונה לתת לכם משהו'".