רעידת אדמה חזקה אירעה הלילה (בין שני לשלישי) באזור קפריסין והורגשה היטב בישראל. גולשים רבים דיווחו ל-ynet במייל האדום כי חשו ברעידת אדמה בסביבות השעה 3:10 באזורים רבים ברחבי הארץ, בהם תל אביב, באר שבע, ירושלים, נהריה, פתח תקווה, חיפה ורחובות. לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), עוצמת הרעידה הייתה 6.5 ובעומק של 51 קילומטרים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר התרחשה באזור קפריסין רעידת אדמה שהורגשה באזורים שונים ברחבי הארץ. נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100. אין התרעה לצונאמי". מאגף הסיסמולוגיה במכון הגיאולוגי ומפיקוד העורף נמסר כי עוצמת הרעידה שהורגשה בארץ הייתה 5.6, וכי היא התרחשה במרחק של 369 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה. רעידת האדמה הורגשה גם במצרים.
2 צפייה בגלריה
מפה מיקום רעידת אדמה קפריסין הורגשה ב ישראל
מפה מיקום רעידת אדמה קפריסין הורגשה ב ישראל
מוקד רעידת האדמה
דיווחים רבים אודות הרעידה הגיעו למייל האדום של ynet. "הספה ממש זזה, מפחיד", כתבה תושבת נהריה. תושבת נוספת מצפון הארץ כתבה: "רעידת אדמה מטורפת, חזקה וארוכה הורגשה בקריות". תושב ירושלים כתב כי "כל הבניין התנדנד".
מכון הסקר הגאולוגי של ארצות הברית (USGS) דיווח כי הרעידה הייתה בעוצמה של 6.6, והתרחשה בשעה 3:07 מול החוף המערבי של קפריסין, כ-48 קילומטרים מהעיר פוליס שבצפון מערב המדינה. לפי המכון, הרעש היה בעומק של 19.6 קילומטרים.
במשרד האנרגיה מבקשים ממי שהרגיש את רעידת האדמה למלא את המידע בשאלון - כדי לסייע להם להכיר טוב יותר את השפעותיה של רעידת האדמה בישראל.
לפני כשבועיים רעידת אדמה באי כרתים שביוון, בעוצמה של 5.6, הורגשה גם היא בישראל. לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, המוקד המדויק היה 56 ק"מ דרומית לבירת האי היווני הרקליון והוא אירע בשעה 7:08, בעומק של 50 ק"מ. בישראל חשו ברעידה דקות ספורות לאחר מכן.