סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה (בין ראשון לשני) כי בסדרת תקיפות שיוחסו לישראל אמש בסוריה נפגע "יעד איראני" כלשהו סמוך לנמל טרטוס שבמערב המדינה – נמל המשמש בין היתר כוחותיו של הצי הרוסי. בנוסף, כך לפי הדיווח, דרומית לדמשק הותקפו מוצבים שמנוהלים על ידי חיזבאללה.
צבא סוריה טען אמש כי התקיפות בדמשק בוצעו בסביבות השעה 20:50 משטחה האווירי של לבנון, באזור ביירות, וכי מטח טילים נורה לעבר יעדים שונים בפרברי דמשק. הצבא הסורי מסר כי במקביל בוצעה תקיפה נוספת מכיוון הים בדרום מחוז טרטוס, ומערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד הטילים ויירטו את חלקם. עוד נמסר כי שלושה אנשי צבא נהרגו ושלושה נוספים נפצעו, ונגרם גם נזק לרכוש.
3 צפייה בגלריה
התיעוד הסורי שפורסם
התיעוד הסורי שפורסם
התיעוד הסורי שפורסם
לפי הדיווח הלילה ברויטרס, באזור טרטוס בוצעו שתי תקיפות סימולטניות, וקצין לשעבר בצבא הסורי ששוחח עם הסוכנות בעילום שם טען כי היעד האיראני שנפגע שוכן בכפר בשם אבו עפסא, דרומית לנמל טרטוס. הוא ציין כי באזור הותקפו גם מערכת הגנה אווירית ותחנת מכ"ם.
מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד, טען אמש כי התקיפות הישראליות כוונו נגד כמה אתרים צבאיים של המשטר הסורי שבהם נמצאים אנשי המיליציות הכפופות לאיראן. אחד היעדים היה בסיס של חיל האוויר הסורי, ויעד נוסף היה "מחסנים" של חיזבאללה. ברשת "אל-ערביה" נטען שישראל תקפה קצין איראני וקצין סורי שפיקחו על פעילות העברת הטילים לחיזבאללה.
בכלי תקשורת בינלאומיים הדגישו כי התקיפה באזור טרטוס חריגה ביחס למאות התקיפות האחרות שיוחסו לישראל בשנים האחרונות בסוריה, אם כי היא לא הייתה היחידה באזור הזה. נמל טרטוס משמש כאמור את כוחותיה של רוסיה, ששלחה אותם לשם בעשור שעבר כדי לסייע למשטר אסד במלחמת האזרחים שלו. כדי להימנע כנראה מחיכוך מול מוסקבה, ישראל נמנעת לרוב מתקיפות באזורי החוף, שם גם שוכן במחוז לטקיה הצפוני יותר בסיס חמיימים שמשמש את חיל האוויר הרוסי.
3 צפייה בגלריה
התיעוד הסורי שפורסם
התיעוד הסורי שפורסם
בכלי התקשורת הבינלאומיים הדגישו כי התקיפה הייתה חריגה. תיעוד
רוסיה מעלימה לרוב עין מהתקיפות הישראליות בסוריה, אם כי לעיתים היא מפרסמת להן גינויים, אך התקיפות כעת לא הרחק מבסיסיה מגיעים כשברקע מתיחות גוברת מול מוסקבה, שבין היתר מהדקת בשבועות האחרונים את קשריה עם איראן בעקבות המלחמה באוקראינה. רק בשבוע שעבר שיגרה רוסיה עבור איראן לוויין שבמערב הזהירו כי יוכל לרגל אחר מטרות צבאיות בישראל ובמזרח התיכון, ובאיראן הבטיחו להזמין עוד לוויינים כאלו ממוסקבה. בחודש שעבר דיווח צה"ל כי מערכת הגנה אווירית שהציבה רוסיה בסוריה הופעלה נגד מטוסי קרב ישראליים, אך לדבריו אלו לא נפגעו ומדובר הייתה בתקרית "חד-פעמית".