שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה היום (ג') כי המשא ומתן על הסכם השכר עם המורים לא מתקדם בקצב שרצתה והיא מקווה שבימים הקרובים יגיעו לסיכומים. בדיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים, תקפה השרה את משרד האוצר. "את מדיניות משרד החינוך יקבע רק משרד החינוך. האוצר חושב שהוא ינהל את החינוך דרך הממשלה? זה לא יקרה".
שאשא ביטון הוסיפה כי "לא נוכל לצפות שלמורה מתחיל לא יהיה אופק ושהוא יישאר במערכת. להציע למורה ותיק, 300 שקלים תוספת לברוטו זה לעג לרש. לא תשכנעו אותי אחרת".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"להגיד 'אנחנו עושים' זה לא מספיק". שאשא ביטון
(צילום: עמית שאבי)
נציג משרד האוצר שמואל אפלבאום התייחס בדיון להסכם השכר עם המורים, ואמר כי "אנחנו נחושים להגיע להסכם כמה שיותר מהר, אבל אנחנו לא אופטימיים. אנחנו לא מצליחים להתקדם משמעותית, כפי שרצינו. גם מתוך ההכרה בנזק שהשביתה עלולה לגרום, לא נוותר על עקרונות חשובים במבנה ההעסקה של המורים".
שרת החינוך התעקשה שהגעה להסכם תלויה במשרד האוצר. "בראשית הדרך האוצר אמר שעד 1 בספטמבר זה לא ייגמר. יש פה כרוניקה שאתם רגילים למשוך עד הקצה", אמרה שאשא ביטון. "בדם שלי פתחנו את שנת הלימודים, ידעתי מה יהיה הנזק לילדים ואנחנו רואים את זה כל השנה. הדבר הזה תלוי רק באוצר".
אפלבאום נשאל האם הוא חושב ששנת הלימודים תיפתח כסדרה, והשיב: "משרד האוצר נחוש מאוד ואנחנו מאוד רוצים לפתוח את שנת הלימודים". שאשא ביטון קטעה את דבריו: "האוצר נחוש כדי שיקבלו את ההצעה שלו כמו שהיא כדי שנוכל לפתוח שנה".
2 צפייה בגלריה
התלמידים חוזרים לפעילות מלאה בבית הספר גבריאלי בתל אביב
התלמידים חוזרים לפעילות מלאה בבית הספר גבריאלי בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
היא הוסיפה כי "יש לא מעט פערים שצמצמנו במהלך החודשים האחרונים יחד עם האוצר - חוזים אישיים, קידום מצוינות של אלו שנוטלים תפקידים נוספים, תפקידים חדשים בתוך המערכת, סל גמיש למנהל שיוכל לתקצב את האנשים האלה שבדרך כלל עושים יותר, מורים מתחילים שאין עליו ויכוח, צריך לתגמל בלי לפגוע באופי ההתקדמות שלהם, כי אנחנו נגדיל את השכר של המורים המתחילים אבל הוא לא יראה התפתחות, גם מבחינת שכר וגם מקצועית - הוא לא יישב כמה שנים כדי לראות קידום בשכר, הוא פשוט ייצא החוצה, מבלי לפגוע בהתקדמות שלו בהמשך".
לדברי שאשא ביטון, "בלי מנהלים והסכם שכר ראוי לא יקרה פה כלום, נמצא את המערכת טובעת. להגיד 'אנחנו עושים' זה לא מספיק".
אפלבאום השיב לשרה ואמר כי "בקביעת המדיניות, האוצר לא מתיימר או קובע את המדיניות. כל היושבים יכולים לשאול את עצמם את מי משרתת דחייה לסוף אוגוסט, לא את משרד האוצר ולא את הציבור".