נעצרה כנופיית גנבי הרכב שפיתחה שיטה חדשה שאפשרה לה לפרוץ ולגנוב עשרות כלי רכב באזור בנימין. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה אחד מחברי החוליה פותח תוך חמש שניות את הרכב שביקש לגנוב - ונמלט מהמקום. צפו בתיעוד.
בשבועות האחרונים התקבלו דיווחים שונים על אודות גניבות כלי רכב באזור בנימין, ובמיוחד בשער בנימין, יקב פסגות והיישוב בית אל. המחבר בין כל אותם דיווחים היה דגמי המכוניות שנגנבו - מיצובישי אאוטלנדר וטויטה ראב 4. במרחב שומרון נפתחה חקירה שהובילה לפעילות מבצעית שכללה כוחות יס"מ, בלשים ושוטרים רבים - שפעלו במטרה לאתר את החוליה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד גניבת רכב ע"י הגנבים
תיעוד גניבת רכב ע"י הגנבים
תיעוד גניבת הרכב
בין היתר נאספו צילומי אבטחה המתעדים את הפריצה וההימלטות של העבריינים. בתיעוד של אחת מגניבות הרכב נראה הרכב של הגנבים מגיע בסמוך לחניון כלי רכב. אחד החשודים נראה יוצא ממנו - ותוך חמש שניות מצליח לפתוח את הרכב שביקש לגנוב, מניע אותו ונמלט מהמקום. "הבנו שהם משתמשים בשיטה טכנולוגית מאוד משוכללת ומיוחדת, שגורמת להם לבצע את השוד במינימום זמן", הסביר נצ"מ אפי שימן, מפקד מרחב שומרון במשטרת מחוז ש"י.
למעשה חוליית הגנבים ככל הנראה פיתחה מעין שלט אוניברסלי, שבאמצעותו הצליחו לפרוץ את הקודים של כלי הרכב. בשבוע שעבר, בזמן ששוטרי מחוז ש"י עקבו אחריהם, ביצעו חברי החוליה גניבת רכב נוספת, והפעם באזור ירושלים. הם גנבו שני כלי רכב ועשו את דרכם לכיוון יריחו. "פרסנו מחסומים וידענו לאן הם מתכוונים להגיע", אמר נצ"מ שימן, "ואכן לאחר מרדף משטרתי עצרנו אותם סמוך ליריחו". המשטרה עצרה שישה חשודים תושבי רמאללה, שנעצרו עם שני כלי רכב גנובים שהיו ברשותם. מעצרם הוארך.
נצ"מ שימן אמר כי המשטרה "תמשיך במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד כנופיות גנבי הרכב המנסות לפגוע בביטחונם ורכושם של התושבים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. היה לנו חשוב לחזק את תחושת הביטחון אצל התושבים, בטח אחרי כמה אירועי גניבות".