הגשמים החזקים שירדו אמש (רביעי) גרמו לנזק רב ביישובים הערביים ברחבי הארץ. התשתיות המוזנחות לא עמדו בכמויות, נזק נגרם לבתים ולרכוש - והתושבים מתוסכלים.
"זה קורה לנו בכל שנה", סיפר אחמד אסדי מדיר אל אסד שבגליל, שם הוצף רחוב שלם. "לצערי אין מי שימצא לנו פתרון וזה נמשך כל עוד הגשם יורד. זה גורם לשיתוק. צעקנו ודיברנו אלף פעם, ללא תוצאות". בעל בית ביישוב שמים חדרו לביתו סיפר: "כל שנה נגרם לבית שלי נזק בגלל הגשם. אנחנו לא יכולים לשבת בבית. אני מצפה לשינוי, אבל כנראה שנמשיך לחיות עם המצב הקיים".
3 צפייה בגלריה
הצפות בקלנסווה בעקבות מזג האוויר
הצפות בקלנסווה בעקבות מזג האוויר
רחוב מוצף בקלנסווה
3 צפייה בגלריה
הצפות בכפר כנא
הצפות בכפר כנא
הצפות בכפר כנא
גם בעיר קלנסווה בשרון הוצפו רחובות, ובאחד מהם הגיעו המים לגובה 50 סנטימטר. תושבים נשארו תקעים מחוץ לבתיהם. "כל שנה נתקלים בשיטפונות בעיר שלנו", אמר התושב עבד סלאמה, "תמיד אומרים לנו שהבעיה טופלה, אבל בגשם הראשון מתגלה שהטיפול לא היה מקצועי. חובה שתהיה לנו תשתית טובה".
תושבת אחרת אמרה: "הלכתי לקנות מצרכים וכשחזרתי לא יכולתי להיכנס לבית בגלל השיטפונות. נאלצתי לצאת לכיוון בית הוריי בשכונה אחרת עד שיפתחו את הרחוב".
בעיר טייבה הוצף הרחוב שמוביל לבניין העיירייה. פקיד בעירייה אמר: "למרות שניקינו את מערכת הניקוז היו עוד סתימות שגרמו לשיטפונות". הוא הבטיח: "אנו ערוכים לכל בעיה בתקופת הגשם ונטפל בניקוז הכבישים". גם בכפר כנא היו הצפות ותושבים התלוננו על חוסר הטיפול בבעיה.

עשרות מילימטרים של גשם בגליל, כמויות גדולות גם בתל אביב

עד השעה 21:00 כמות הגשם הגדולה ביותר אתמול נמדדה בחרשים שצפונית לכרמיאל, שם ירדו 42 מ"מ. כמויות מרשימות נרשמו גם בצפת (40 מ"מ) ובמרום גולן (36 מ"מ). בתל אביב ירדו 28 מ"מ, בחיפה 11 מ"מ ואילו בירושלים - פחות ממילימטר. הדרום נשאר יבש, והחדשות העגומות הן שלעומת אזורים אחרים בצפון - בכינרת דווקא כמעט שלא ירד גשם.

מכ"ם הגשם:
רוח עזה דווקא נשבה בכינרת, כמו בכל אזורי הארץ. משבי הרוח החזקים ביותר נמדדו במישור החוף, והגיעו שם אף ליותר מ-60 קמ"ש. אבל גם בתחנות מדידה בגלבוע, בהרי המרכז ובאזור הדרום נשבו רוחות עזות שהגיעו לעתים ליותר מ-50 קמ"ש.
מוקדם יותר, בצהריים, גרם מזג האוויר לנזקים, בעיקר בעקבות הרוח החזקה שנשבה. בירושלים אישה כבת 70 נפגעה מענף עץ שנשבר ונפל ברחוב הרב יוסף חיים שרים בשכונת רמת דניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה לבית החולים שערי צדק עם חבלה בגפיים. מצבה הוגדר קל. בגני תקווה נפגעה בת 23 מענף עף שנשבר ברחוב הרי יהודה. היא פונתה לבית החולים שיבא במצב קל עם חבלת ראש.
הלילה צפוי להיחלש הגשם, אך יוסיף להיות קר. עדיין ייתכנו שלג בחרמון, והצפות במישור החוף. היום צפוי לרדת גשם מקומי בהפוגות, בעיקר עד שעות אחר הצהריים. בשישי ושבת יהיה יבש והטמפרטורות יעלו.
פורסם לראשונה: 22:54, 08.12.21