2 צפייה בגלריה
איזור השריפה
איזור השריפה
חדר המדרגות המפויח
(צילום: דוברות כבאות מחוז דן)
חמש נשים ופעוט כבן 3 נפגעו בשריפה שפרצה לפנות בוקר כתוצאה מהתלקחות בארון חשמל בבניין מגורים בבת ים. אחת מהן, כבת 50, פונתה במצב קשה כשהיא סובלת מכוויות, והיתר פונו במצב בינוני וקל בעקבות שאיפת עשן. אחת השכנות, כבת 50, נפצעה באורח בינוני כשקפצה מהקומה השנייה ונחבלה בראשה.
השריפה פרצה סמוך לשעה 05:30. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בנפגעים ופינו אותם לבתי החולים וולפסון ותל השומר. החובש הבכיר אריק קוזניץ ממגן דוד אדום סיפר על ההמולה במקום: "ראינו אש ועשן שיצאו מבניין מגורים בן ארבע קומות, ונשים עמדו בחלונות. חלק מהדיירים חילצו את עצמם וחלקם חולצו על-ידי הכבאים". צוותי הכיבוי, בפיקודו של רשף אושרי בסון, החלו בפעולות הכיבוי ובמקביל חילצו את הלכודים בדירות אפופות העשן. גם מפקד תחנת חולון, טפסר משנה שאול רחמים, הגיע לזירה.
2 צפייה בגלריה
איזור השריפה
איזור השריפה
(צילום: דוברות כבאות מחוז דן)
החובש קוזניץ הוסיף כי "למקום הגיעו כוחות גדולים של מד"א ועשינו מיון ראשוני מהיר בשטח וטיפלנו בסך הכל בשישה נפגעים. אישה בשנות ה-50 לחייה חולצה עם כוויות בכ-40% מגופה ולאחר ששאפה עשן רב, ואחת הדיירות, כבת 50, קפצה מהקומה השנייה ונחבלה בראשה. השאר פונו לבתי החולים במצב בינוני וקל לאחר ששאפו עשן".
בבית החולים וולפסון מסרו כי "צוות מיומן של המחלקה לרפואה דחופה מטפל כעת בפצועים ועורך עבורם בדיקות. במקביל, אנשי הצוות שלנו מסייעים לנפגעים שהגיעו במצב של חרדה להירגע ולהיות במצב של מנוחה". ד"ר אנדרי שופן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בוולפסון, הוסיף כי כל הנפגעים שאושפזו הגיעו במצב קל, וכי אין עדות להרעלת עשן. "כעת הם נשארים להשגחה למשך כשעה-שעתיים", אמר.
חוקר דליקות הוזמן לבניין לבדיקת נסיבות השריפה, ובמערך הכיבוי הזכירו כי יש לבצע בדיקות תקופתיות לארון החשמל על-ידי חשמלאי מוסמך, והמליצו להחליף את ארונות החשמל שעשויים מעץ לחומר לא דליק.