המתקפה חסרת התקדים של איראן על ישראל נמצאת הבוקר (ראשון) בראש הכותרות ברחבי העולם. כלי התקשורת הבינלאומיים עוסקים בהרחבה בחשש ממלחמה אזורית, בשיתוף הפעולה ההדוק של ישראל עם בעלות בריתה – וביכולות היירוט המוצלחות שלה. באתרים ברחבי העולם הבליטו את ההצהרה הישראלית כי 99% מהטילים והכטב"מים יורטו.
באתר ניו יורק טיימס, מכלי התקשורת החשובים בעולם, נכתב כי "ישראל מדווחת על נזק קל אחרי המתקפה הגדולה של איראן". בעיתון נכתב כי "אם המטרה של איראן הייתה להעניש את ישראל ולבודד אותה, נראה שהיא לא השיגה אותה". בניו יורק טיימס הדגישו את הסיוע האמריקני לישראל, הלילה ובמהלך המלחמה בעזה, על רקע היחסים המתוחים בין ג'ו ביידן לבנימין נתניהו.

7 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
"עליונות אווירית". הכותרת של פוקס ניוז
"בשעה שהנשיא ביידן מבקר בצורה הולכת וגוברת את הטיפול של נתניהו במלחמה בחמאס בעזה, הוא מחויב בעקביות לזכותה של ישראל להגן על עצמה", נכתב בניו יורק טיימס. "בחצי שנה של מלחמה בין ישראל לחמאס התמודדה ארה"ב עם התקפות משלוחותיה של איראן באזור, כולל החות'ים בים האדום".
ב-CNN ציינו כי המתקפה האיראנית היא תרחיש שביידן ניסה להימנע ממנו מאז ה-7 באוקטובר. "לא ברור מה יקרה בהמשך", נכתב באתר CNN על חוסר הוודאות אחרי המתקפה, וציינו שביידן צריך כעת "לתמרן" בין המשך הסיוע לישראל, למניעת התלקחות באזור. בסיקור של CNN, כמו בשאר כלי התקשורת הבולטים בעולם, הודגש כי המתקפה שהייתה הלילה חסרת תקדים. "לא ראיתי דבר כזה", דיווח כתב CNN מירושלים, וסיפר לצופים על יירוטים רבים בשמי העיר.
7 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
הכותרות הראשיות באתר ניו יורק טיימס
העיתון "וול סטריט ג'ורנל" הסביר לקוראיו "למה איראן תוקפת את ישראל", ודיווח שבמשך ימים הבטיחה איראן לנקום על חיסולו של בכיר איראני בסוריה, חיסול שמיוחס לישראל. "איראן וישראל מנהלות כבר עשרות שנים 'מלחמת צללים', אך עימותים צבאיים הם דבר נדיר. המתקפה תוביל ככל הנראה לתגובה ישראלית, והסכנה היא שהמזרח התיכון יהיה על סף מלחמה".
באתר "וושינגטון פוסט" סיפרו לקוראים על ההיערכות שהייתה אמש בישראל לתגובה האיראנית. "צה"ל התריע בפני האזרחים להיערך למתקפה חסרת תקדים בהיקפה, בזמן שמטוסי קרב חגו בשמיים באזורים רבים במדינה. בתי הספר נסגרו, והרשויות אסרו לקיים התקהלויות גדולות. חלק משדות התעופה הפסיקו את פעילותם". האתר ציין כי "מערכות הטילים וההגנה האווירית המתוחכמות של ישראל" יירטו את הטילים והכטב"מים שהגיעו מאיראן.
7 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
בדיילי מייל מדווחים לקוראים על ניצחון ישראלי
יכולות היירוט המוצלחות של ישראל מעוררות התפעלות בתקשורת הבינלאומית. "עליונות אווירית", הכריזה רשת "פוקס ניוז", וציינה כי בישראל נושמים לרווחה אחרי הדיפת מתקפה איראנית על-ידי מערכת "כיפת ברזל", ובסיוע בעלות הברית שלה. ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח על "ניצחון" ישראלי, ועל כך שהמדינה "עומדת איתנה" אחרי יירוט של יותר מ-200 טילים וכטב"מים ששוגרו מאיראן.
סוכנות הידיעות AP, שדיווחיה מתפרסמים כלשונם באלפי אתרים בעולם, ציינה כי במשך השנים ישראל פיתחה מערכות הגנה אווירית "שכוללות מערכות שמסוגלות ליירט שלל איומים, כולל טילים ארוכי טווח, טילי שיוט, כטב"מים ורקטות. המערכות האלה, בנוסף לשיתוף הפעולה עם ארה"ב וצבאות נוספים, סייעו לסכל את מה שעלולה הייתה להיות מתקפה הרסנית בהרבה – בתקופה שבה ישראל כבר נלחמת בחמאס בעזה, ומנהלת לחימה בעצימות נמוכה מול חיזבאללה בגבול לבנון".
7 צפייה בגלריה
אתר דיילי מייל
אתר דיילי מייל
הדיילי מייל: "ישראל עומדת איתנה"
באתר של France24 ניסו להסביר את אחוז היירוטים המרשים הלילה, והקדישו כתבה לכיפת ברזל, "מערכת שיירטה אלפי טילים מאז שהפכה למבצעית ב-2011, ומספקת למדינה הגנה קריטית בזמן עימות". גם באתר BBC הקדישו כתבה נפרדת למערכת כיפת ברזל.
"ישראל מתעוררת הבוקר אחרי לילה ארוך ומתוח, שבו איראן תקפה משטחה את ישראל לראשונה אי-פעם", דיווח כתב BBC בירושלים, שציין כי השאלה שעל הפרק כעת היא כיצד ישראל תגיב למתקפה. "המתיחות בין ישראל לאיראן גבוהה כבר עשרות שנים, אך מדובר ברגע מסוכן" – שבו העימות בין הצדדים הופך לגלוי. באתר BBC, כמו בשאר האתרים הגדולים בעולם, הקדישו את הכותרת הראשית לבלוג של עדכונים שוטפים על המתקפה האיראנית והשלכותיה.
7 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
"לא ראיתי דבר כזה". כתב CNN בירושלים
"מלחמה כוללת במזרח התיכון?", שאלה אחת הכותרות באתר "סקיי ניוז", והדגישו כי ביידן נמצא כעת במבחן – "ברגע המסוכן ביותר". באתר של הרשת הבריטית הסבירו כי המתקפה האיראנית הייתה גדולה מהצפוי, וכי מבחינתה של ישראל "הקו האדום נחצה" – וכעת יידרש ביידן להכריע כיצד להגיב לאיראן, מבלי להיגרר למלחמה אזורית.
הגרדיאן הבריטי, ציין כי מלחמה שבמשך שנים מתנהלת בצללים הפכה כעת לגלויה. "הסיכוי למלחמה אזורית גדולה במזרח התיכון תלוי הבוקר על כף המאזניים, כשקבינט המלחמה של נתניהו אמור להיפגש ולהחליט על התגובה הישראלית למתקפת הטילים והכטב"מים של איראן", נכתב בגרדיאן, שציין כי את ההחלטה יקבלו נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, "שלושה יריבים", שכעת "גורל האזור נמצא בידיים שלהם".
7 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
הכותרת הראשית של BBC
"ביידן והאיראנים מודעים היטב לכך שנתניהו היה רוצה להשמיד את מתקני הגרעין של איראן, שאותם הוא רואה כבר זמן רב כאיום קיומי על ישראל", נכתב בגרדיאן על מצב העניינים אחרי המתקפה חסרת התקדים של הרפובליקה האיסלאמית. לפי הגרדיאן, השמדה מוחלטת של המתקנים "תהיה קשה מאוד ללא עזרה אמריקנית".
הגרדיאן הזכיר את הדיווח של רשת NBC, לפיו ביידן מודאג מכך שנתניהו רוצה לגרור את ארה"ב לעימות של ישראל מול איראן. הגרדיאן ציין בדבריו כי גורמים בממשל מודעים לכך שלנתניהו "יש תמריץ שהעוינות תימשך, כדי להגן על הקואליציה שלו מקריסה וללכת לבחירות". על הדיפת המתקפה נכתב: "גורמים בישראל טוענים כי העובדה שהנזק של המתקפה היה מינימלי היא בזכות מערכות ההגנה האוויריות של ישראל ובעלות הברית שלה, בעיקר ארה"ב, בריטניה וירדן".
7 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
מתקפה איראנית כותרות הסיקור בעולם
הכותרת הראשית בגרדיאן
כלי תקשורת צרפתיים ציינו בדיווחיהם כי צרפת "תרמה" להדיפת המתקפה האיראנית. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP סיקרה את החגיגות בטהרן אחרי המתקפה נגד ישראל – והביאה גם את קולותיהם של האיראנים שחוששים מהסלמה. "עדיף להגיע לפשרה כדי שלא תתחיל מלחמה ואנשים חפים מפשע ימותו", אמרה מרים בת ה-43 מטהרן.
"בעזרת אללה, הממשלה שלנו תעדיף את ההיגיון על פני הרגש", אמר סאלחי בן ה-75. אישאן בן ה-43, פרופסור באוניברסיטה, אמר מנגד ל-AFP כי הנקמה האיראנית "הגיונית", והוסיף: "המלחמה תמיד רעה ומשעממת – אדם שחווה מלחמה לעולם לא יתמוך בה. אך לפעמים, כדי להשיג שלום, מלחמה הכרחית".